Monden > Diverse > Sănătate > 10 vitamine (și suplimente) care trebuie luate întotdeauna cu mâncare
Sănătate

10 vitamine (și suplimente) care trebuie luate întotdeauna cu mâncare

10 vitamine (și suplimente) care trebuie luate întotdeauna cu mâncare

Experții în sănătate îți arată care sunt vitaminele și suplimentele pe care trebuie să le iei mereu în combinație cu mâncarea, pentru a maximiza absorbția corpului tău.

Vitamine și suplimente de luat cu mâncare

Știți că cea mai bună metodă de a obține cantitatea recomandată zilnic de vitamine și minerale este prin alimente întregi. Cu toate acestea, uneori, dieta dvs. nu vă poate oferi toate substanțele nutritive esențiale de care organismul dvs. are nevoie pe parcursul zilei. Introduceți: suplimente alimentare

Suplimentele de vitamine și minerale pot oferi un impuls suplimentar și pot preveni o deficiență pentru cei care au o stare de sănătate mai precară, sau pur și simplu au nevoie de mai multe în dieta lor. Când vine vorba de suplimente, alegerea corectă a dozei este importantă, precum și cum și cu ce îți iei vitamina.

Citiți mai departe pentru a afla suplimentele alimentare pe care ar trebui să le luați întotdeauna cu mâncare, pentru a maximiza absorbția corpului.

Vitamina A

Vitamina A, care stimulează viziunea și imunitatea, este solubilă în grăsimi, ceea ce înseamnă că organismul o absoarbe prin grăsimile din dietă, deci este cel mai bine de luat cu mâncarea. Potrivit ”Biroului de suplimente dietetice al Institutelor Naționale de Sănătate”, beta-carotenul (o sursă importantă de vitamina A) este cel mai comun tip de vitamina A în alimente și suplimente alimentare. Cantitatea recomandată de vitamina A variază în funcție de individ, în funcție de vârstă și de sex.

Probioticele

Probioticele, care pot fi cele mai scumpe dintre toate vitaminele dvs., ar trebui să fie luate chiar înainte sau la ora meselor dvs. pentru a ajuta la reducerea efectelor acidului stomacal care pot ucide probioticele„, spune Elsie Koh, MD, director medical al ”Azura Vascular Care”, care se concentrează pe ambulatoriu de îngrijire vasculară și centre de chirurgie ambulatorie. ”Așteptând până după ce masa nu va avea aceleași avantaje” – un studiu din 2011 publicat în ”Beneficial Microbes” a descoperit că majoritatea bacteriilor benefice dintr-un supliment probiotic au supraviețuit atunci când au fost luate cu 30 de minute înainte sau în timpul unei mese; foarte puțini au făcut-o atunci când au luat la jumătate de oră după mâncare. Un pic de grăsime părea să ajute; mai mult a supraviețuit cu un procent de lapte sau lapte de ovăz decât cu suc de mere sau apă.

Vitamina D

Pielea ta produce „vitamina solară” atunci când este expusă la lumina soarelui, dar poate fi dificil să obții suficient doar în surse alimentare. Dacă luați un supliment pentru a crește nivelul corpului dvs., veți dori să vă bucurați de mâncare cu această vitamină solubilă în grăsimi, spune Rachel Fine, RD, proprietarul ”To The Pointe Nutrition”. „Suplimentele de vitamina D ar trebui luate cu alimente, de preferință cu cea mai mare masă din zi, care este probabil să conțină cele mai multe grăsimi”, spune Fine. „”Cercetarea” [un studiu din 2010 publicat în ”Journal of Bone and Mineral Research”] a arătat că acest lucru poate crește absorbția până la 50%.

Vitamina E

Acest antioxidant vă poate proteja corpul de moleculele care afectează țesuturile numite radicali liberi, mai ales dacă îl luați cu alimente. Această vitamină este solubilă în grăsimi, astfel încât este indicat să o luați cu o gustare (puncte bonus dacă este vorba de semințe sau nuci, care conțin grăsimi sănătoase și vitamina E suplimentară) va stimula absorbția, potrivit ”Medline Plus”.

Ulei de pește

Potrivit ”Centrului Național pentru Sănătate Complementară și Integrativă”, uleiul de pește s-ar putea să nu fie tot ce este crăpat pentru a proteja inima. Nici nu este convingerea că este mai bine să obții omega-3 din peștele propriu-zis și din alte surse alimentare. Acestea fiind spuse, o pastilă pe zi probabil nu va face rău (în afară de un gust neplăcut). De asemenea, unii medici le recomandă în continuare ca măsură preventivă. Dar, dacă nu mâncați pește – și uleiul de pește este încă o parte din rutina dvs. zilnică – asigurați-vă că luați comprimatele în timpul unei mese. „Luați-le cu mâncare dimineața pentru a evita orice regurgitare sau râgâială din cauza uleiului”, recomandă Elroy Vojdani, medic, expert în medicină funcțională și fondator al ”Regenera Medical”, din Los Angeles.

Vitamina K

Vitamina K ajută la construirea oaselor și la coagularea sângelui, dar o deficiență este rară. Dacă medicul dumneavoastră vă recomandă un supliment, să știți că este solubil în grăsimi și acționează mai bine atunci când luați cu alimente care conțin un pic de grăsime.

Calciul

Există două forme principale de calciu – carbonatul de calciu și citratul de calciu – și dacă alimentele sunt necesare depinde de tipul pe care îl iei, spune Michael Roizen, MD, director de bunăstare la ”Clinica Cleveland” și membru al consiliului consultativ medical pentru compania de vitamine ”Persona” . Citratul de calciu nu are nevoie de hrană, dar acidul din stomac produs atunci când mănânci ajută organismul să absoarbă citratul de calciu, spune dr. Roizen, care recomandă în general citratul de calciu. De asemenea, este de remarcat faptul că suplimentele conțin adesea atât calciu, cât și vitamina D solubilă în grăsimi (care ajută la absorbția mineralelor); acestea trebuie luate și cu mâncare. Indiferent de forma pe care o luați, este cel mai bine să nu luați mai mult de 600 de miligrame de calciu în același timp, spune dr. Roizen, autorul ”Ce să mănânce când”. Și economisiți orice gustări bogate în calciu pentru mai târziu, când corpul dvs. este gata să absoarbă mai mult.

Echinacea

Chiar dacă nu există nicio dovadă concludentă că echinacea poate opri răceala, este unul dintre cele mai populare suplimente pe bază de plante pe piață. ”Muntele Sinai” recomandă să nu luați echinaceea pe stomacul gol, așa că asigurați-vă că mâncați înainte de a lua echinacea.

Fier (dacă burtica este sensibilă)

Având în vedere că aproximativ opt la sută dintre femei prezintă anemie cu deficit de fier, medicul dumneavoastră ar putea recomanda să luați un supliment de fier, potrivit unui studiu din 2016 realizat în ”PLoS One”. De fapt, organismul are un timp mai scurt de a absorbi fierul atunci când este luat pe stomacul gol, dar unora le-ar merge mult mai bine dacă ar lua acele supliente pentru fier în același timp cu alimentele, potrivit ”MedlinePlus”. Fierul poate provoca probleme digestive precum greață, diaree și crampe, însă consumul de mâncare va compensa efectele secundare neplăcute. Doar asigurați-vă că evitați cofeina, laptele și suplimentele de calciu când luați fier, deoarece acestea blochează o anumită absorbție de fier, avertizează dr. Roizen.

Multivitamine

Majoritatea multivitaminelor conțin un amestec de vitamine solubile în apă (cum ar fi B și C) și vitamine solubile în grăsimi, așa că veți dori să vă pregătiți corpul pentru a le absorbi. „Luând jumătate de multivitamină de înaltă calitate dimineața și jumătate mai spre seară are sens, deoarece componentele solubile în exces sunt urinate în mai puțin de 16 ore”, spune dr. Roizen. „Deci, pentru a menține un nivel relativ consistent, luați jumătate cu puțină apă caldă, ceai sau cafea și asigurați-vă că adăugați în prealabil puțină grăsime (de exemplu, câteva nuci – două sau trei sunt necesare). Acest lucru ar trebui să faciliteze o mai bună absorbție a componentelor solubile în grăsimi.