Monden > Divertisment > Lifestyle > 13 Vitamine esențiale datorită cărora corpul tău rămâne sănătos. La ce ajută fiecare vitamină + de unde se poate obține
Lifestyle

13 Vitamine esențiale datorită cărora corpul tău rămâne sănătos. La ce ajută fiecare vitamină + de unde se poate obține

13 Vitamine esențiale datorită cărora corpul tău rămâne sănătos. La ce ajută fiecare vitamină + de unde se poate obține

Vei obține suficient din cele 13 vitamine esențiale de care are nevoie organismul tău pentru a rămâne sănătos? Iată ce face fiecare vitamină – și cum se poate obține aportul zilnic recomandat printr-o dietă sănătoasă.

Cât de multe știi despre cele 13 vitamine esențiale de care are nevoie organismul tău?

Cele 13 vitamine esențiale de care are nevoie organismul dvs. sunt vitaminele A, C, D, E, K și vitaminele B: tiamina (B1), riboflavina (B2), niacina (B3), acidul pantotenic (B5), piroxidina (B6), biotina (B7), folat (B9) și cobalamină (B12).

Cele patru vitamine solubile în grăsimi – A, D, E și K – sunt păstrate în țesuturile grase ale corpului. Celelalte nouă vitamine sunt hidrosolubile și de aceea trebuie reînnoite în mod regulat, deoarece sunt eliminate din organism prin urină. Vitamina B12 este singura vitamină solubilă în apă care este păstrată în ficat.

Cel mai bun mod de a obține suficient din cele 13 vitamine esențiale este să ai o dietă echilibrată, alcătuită dintr-o varietate de alimente. Iată un ghid cu fiecare vitamină esențială de care ai nevoie zi de zi și câte o listă cu cele mai bune alimente din care poți obține aceste vitamine.

VITAMINELE ESENȚIALE DE CARE CORPUL DVS. ARE NEVOIE

Vitamina A

Vitamina A joacă un rol important în creșterea și dezvoltarea celulelor. De asemenea, promovează pielea, părul, unghiile, gingiile, glandele, oasele și dinții sănătoși; previne orbirea nocturnă și poate ajuta la prevenirea cancerului pulmonar.

De unde se obține vitamina A:

Somon, alți pești cu apă rece, gălbenușuri de ou, produse lactate fortificate.

Vitamina D

Ca vitamină esențială, Vitamina D ajută absorbția calciului și construiește și menține oasele și dinții puternici.

De unde se obține Vitamina D:

Lapte fortificat, băuturi de soia / orez fortificate, unt, gălbenușuri de ou, pește gras, ulei de ficat de pește; realizat de corp atunci când este expus la soare.

Vitamina E

Vitamina E protejează acizii grași; mentine mușchii si globulele rosii și servește ca un antioxidant important.

De unde se obține Vitamina E:

Ouă, uleiuri vegetale, margarină, maioneză; nuci, semințe, cereale fortificate.

Vitamina K

Vitamina K este o vitamină esențială pentru organismul tău. Corpul tău are nevoie de ea pentru coagulare.

De unde se obține Vitamina K:

Spanac, broccoli, legume cu frunze verzi, ficat.

Vitamina C (Acid Ascorbic):

Vitamina C, care se găsește în citrice, este o vitamină esențială și importantă pentru organismul tău.

De ce ai atâta nevoie de Vitamina C:               

Întărește pereții vaselor de sânge, favorizează vindecarea rănilor și absorbția fierului, ajută la prevenirea aterosclerozei, susține imunitatea, servește ca un antioxidant cheie.

De unde se obține Vitamina C:

Citrice, sucuri, pepeni, fructe de pădure, ardei, broccoli, cartofi.

Vitamina B1 (Tiamina)

Vitamina B1 este importantă pentru menținerea unui metabolism sănătos. De asemenea, ajută la menținerea digestiei normale, a apetitului și a funcției nervoase corespunzătoare.

De unde se obține Vitamina B1:

Carne de porc, leguminoase, nuci, semințe, cereale, boabe.

Vitamina B2 (Riboflavina)

Vitamina B2 este esențială pentru metabolismul energetic. De asemenea, ajută funcția suprarenală, sprijină vederea normală și ajută la menținerea pielii sănătoase.

De unde se obține Vitamina B2:

Cereale, carne slabă, păsări, produse lactate, băuturi din soia / orez, ciuperci crude.

Vitamina B3 (Niacina)

Vitamina B3 este importantă pentru organism. Este folosit pentru a metaboliza energia și a promova creșterea normală. În doze mari, Vitamina B3 poate reduce și colesterolul.

De unde se obține Vitamina B3:

Carne slabă, păsări de curte, fructe de mare, lapte, ouă, leguminoase, pâine, cereale.

Vitamina B5 (Acid pantotenic)

Deși este una dintre vitaminele esențiale, Vitamina B5 este relativ ușoară.

De ce ai atâta nevoie de vitamina B5:

Ajută la metabolismul energetic și normalizează nivelul glicemiei.

De unde se obține Vitamina B5:

Aproape toate alimentele conțin vitamina B5.

Vitamina B6 (Piroxidină)

Vitamina B6 este o vitamină esențială pentru o sănătate bună. Promovează metabolismul proteinelor, metabolismul carbohidraților și eliberarea de energie. De asemenea, joacă un rol important în funcția nervoasă adecvată și în sinteza globulelor roșii.

De unde se obține Vitamina B6:

Carne, pește, păsări de curte, cereale, cereale, banane, legume cu frunze verzi, cartofi, soia.

Vitamina B7 (Biotina)

Vitamina B7 (cunoscută și sub denumirea de biotină) este o vitamină esențială care joacă un rol important în menținerea unui metabolism sănătos.

De unde se obține Vitamina B7:

Gălbenușuri de ou, fasole de soia, cereale integrale, nuci, drojdie.

Healthy products and ingredients as source vitamin B7, dietary fiber and natural minerals, concept of nutritious eating

Vitamina B9 (Acid folic, folat)

Vitamina B9 este o vitamină esențială și este deosebit de importantă pentru femeile însărcinate.

De ce ai atâta nevoie de Vitamina B9:

Pentru a face ADN, ARN, celule roșii din sânge și să sintetizeze anumiți aminoacizi. Vitamina B9 este importantă și pentru femeile însărcinate, deoarece ajută la prevenirea defectelor la naștere.

De unde se obține Vitamina B9:

Ficat, drojdie, legume verzi cu frunze, sparanghel, suc de portocale, făină, avocado, leguminoase.

Nutritious products containing vitamin B9, natural sources of minerals and folic acid, concept of healthy nutrition

Vitamina B12 (Cobalamina)

Vitamina B12 este importantă pentru a face celule roșii din sânge, ADN, ARN și mielină, pentru fibrele nervoase.

De unde se obține Vitamina B12:

Toate produsele de origine animală.