Sănătate

15 semne ce arată cum corpul tău îmbătrânește mai repede decât tine

Ai încetat să mănânci murături pentru că nu poți deschide borcanul? Pantalonii sunt strânși în talie, dar pierdeți pe picioare? Avem vești pentru tine …

Vă cade părul – și nu doar pe cap

A vedea un pic (sau o mulțime) de mătreață aruncând o privire pe linia părului tău este un semn cunoscut al îmbătrânirii, dar, în mod surprinzător, nu se limitează doar la capul tău, spune Bindiya Gandhi, MD, medic specialist integrator și funcțional în Decatur, GA . Dacă sunteți mai tânăr și observați că lucrurile devin un pic mai slabe (păr din ce în ce mai puțin) pe brațe, picioare sau alte locuri, vă poate indica faptul că corpul îmbătrânește mai repede decât credeți. Părul gri este, de asemenea, un semn al îmbătrânirii premature.

Nu puteți ridica sacul de hrană pentru câini de 30 de kilograme în coș

Forța musculară este direct corelată cu înaintarea în vârstă, de vreme ce pierdeți de fapt masa musculară cu cât îmbătrâniți, făcându-vă progresiv mai slab, spune Barry Sears, doctor, autor al seriei de cărți ”Zone Diet” și președinte al ”Fundației de Cercetare pentru Inflamări” non-profit din Peabody, MA. Totuși, acesta nu este destinul. Vă puteți crește puterea și reface o parte din masa musculară ridicând greutăți sau făcând alte exerciții de antrenament.

Vânătăile apar mai des și mai ușor decât de obicei

Un semn important și adesea neglijat al îmbătrânirii premature este faptul că te învinețești mai ușor, iar acele vânătăi se vindecă ai greu ca de obicei, spune Adam Friedman, MD, profesor și catedră interimară de dermatologie la ”George Washington School of Medicine and Health Science” în Washington, DC. „Un semn al îmbătrânirii pe zonele expuse la soare sunt vânătăile ușoare, numite purpura solară, care rezultă din deteriorarea cronică a structurilor de susținere din jurul vaselor mici de sânge din piele”, spune el. „Chiar și cea mai simplă dintre traume îi determină să se rupă, iar pielea subțire și fragilă de la deteriorarea cronică a soarelui nu conferă mare protecție vaselor.” Drept urmare, vânătăile sunt mult mai ușor de făcut.

Ai mai multe riduri decât cel mai bun prieten din liceu

Un semn de îmbătrânire sunt ridurile și pielea afundată, iar ritmul cu care le obțineți poate indica faptul că îmbătrânești mai repede decât ar trebui să fii pentru vârsta ta. Genetica poate juca un rol și un factor important în pielea afundată și riduri, sunt alegerile pentru stilul de viață, spune Anthony Youn, MD, chirurg plastic din Troia, MI și autor al mai multor cărți, printre care ” The Age Fix: A Leading Plastic Surgeon Reveals How To Really Look Ten Years Younger”.„Dieta ta poate avea un impact sigur asupra cât de repede îmbătrânești”, spune el. „Au existat studii care au confirmat că o dietă umplută cu alimente bogate în antioxidanți, cum ar fi fructe și legume colorate, are ca rezultat o piele mai sănătoasă și mai puține riduri decât o dietă bogată în grăsimi saturate, alimente procesate și alimente zaharoase.”

Îți faci scuze pentru a nu ieși cu prietenii

Depresia nu crește neapărat odată cu vârsta, dar o poate face cu îmbătrânirea slabă, spune Karol Ward, LCSW, un asistent social din New York. „Oamenii pot deveni mai deprimați dacă sănătatea lor fizică scade și nu sunt capabili să se implice social sau fizic în felul în care obișnuiau”, spune ea. Este posibil ca unii oameni să găsească scuze pentru a nu ieși cu prietenii, pentru că simt că nu mai pot ține pasul, spune ea. „A spune adevărul despre cum te simți, cu oamenii în care ai încredere, este un bun mod de a combate sentimentul izolat și deprimat”, spune ea.

Ați încetat să mâncați murături pentru că nu mai puteți deschide borcanul

Puterea scăzută a mâinilor poate fi legată de un risc crescut de pierdere a independenței, spune Maria Cole, terapeut ocupațional la ”Spitalul de reabilitare Spaulding” din Framingham, MA. Un studiu realizat în ”The Lancet” a constatat că indivizii cu aderență scăzută aveau un procent de 16% mai probabil să moară din orice cauză decât omologii lor a căror rezistență a mâinilor a rămas puternică și stabilă în perioada de studiu. „Cercetări suplimentare sunt necesare pentru a determina dacă lucrul la creșterea forței mâinilor vă va îmbunătăți sănătatea”, spune ea. „Știm pe măsură ce îmbătrânim, pierdem masa musculară, însă unii o pierd mai mult decât alții”. Nu așteapta ca mâinile tale să devină slabe, spune ea. „Folosirea greutăților pentru întărirea antebrațului și a exercițiilor de mână precum strângerea unei mingi sunt modalități de a preveni slăbiciunea.” Un terapeut ocupațional vă poate ajuta să găsiți exerciții care funcționează pentru dvs.

Pantalonii tăi preferați sunt strânși în talie, dar largi pe picioare

Creșterea grăsimii în jurul secțiunii dvs. este un semn comun organismului dvs. că îmbătrânește rapid, spune Sears. Adăugați asta la pierderile musculare și osoase care însoțesc, de asemenea, îmbătrânirea, făcând ca mușchii coapselor să se micșoreze și înălțimea să scadă și aveți rețeta unor pantaloni care se potrivesc poor-fitting. Cu toate acestea, pantalonii sunt un semn de îngrijorare, deoarece aceste semne pot indica alte probleme de sănătate, inclusiv sindromul metabolic și artrita. Un studiu în ”European Heart Journal” consideră că femeile care au grăsime în cea mai mare parte a trunchiului sunt aproape de două ori mai predispuse să dezvolte boli de inimă decât femeile care au grăsime mai ales în zona picioarelor. Din fericire, cu puțină dietă și exerciții fizice, vei fi din nou în pantalonii slim-fit preferați în cel mai scurt timp.

Ai pielea uscată

Pielea ta este uscată? „Pe măsură ce pielea noastră îmbătrânește, capacitatea sa de a se transforma face ca toate proteinele și grăsimile bune care solidifică stratul superior (stratul cornos) să mențină umiditatea în diminuare, iar îmbătrânirea accelerată a pielii de la expunerea la soare neprotejată va accelera acest lucru„, a spus dr. Friedman. Cu toate acestea, există alte cauze ale uscăciunii excesive a pielii, cum ar fi spălarea excesivă și folosirea hidratantului. „Mediul poate juca și un rol – temperaturile reci, umiditatea scăzută și căldura caloriferului creează furtuna perfectă pentru pielea uscată”, spune el. Pielea uscată severă poate fi, de asemenea, asociată cu probleme medicale de bază, precum hipotiroidismul și diabetul, avertizează el. „Ambele, dacă nu sunt controlate, pot agrava pielea uscată și, în cele din urmă, accelerează îmbătrânirea pielii tale, motiv pentru care este important să vă consultați anual cu medicul dumneavoastră de asistență primară pentru screening și evaluări adecvate vârstei.”

Dormi ca un bebeluș – în mod des, și nu noaptea

Insomnia sau problemele cu somnul bun pot fi un semn că organismul îmbătrânește rapid. Adesea, acest lucru se datorează nivelurilor ridicate de cortizol, cunoscut și sub numele de hormonul stresului. „Creșterea cortizolului este inevitabilă odată cu înaintarea în vârstă, cu toate acestea, la mulți oameni crește prea repede, de obicei din cauza stresului”, explică Sue Decotiis, MD, medic specialist anti-îmbătrânire și regenerativ în New York. Este important să vă controlați nivelul de stres, deoarece prea mult cortizol nu numai că vă îmbătrânește mai repede, dar vă poate promova creșterea în greutate, vă poate scădea funcția imunitară și poate duce la multe boli cronice.

Chipul tău arată scufundat sau costeliv

Pierderea osoasă este, din păcate, o parte normală a îmbătrânirii, iar atunci când pierdeți masa osoasă la nivelul feței, vă oferă acel profil „vârstnic” caracteristic, cu obrajii scufundați, buze subțiri și tâmplele proeminente, spune dr. Decotiis. Unele persoane grăbesc acest proces fumând, având o alimentație slabă sau o sănătate cardiovasculară slabă sau pierzând prea multă greutate, făcându-i să pară mai în vârstă decât sunt deja, explică ea. Pentru a contracara pierderea osoasă, mâncați și faceți exerciții fizice în mod corespunzător și mențineți-vă o greutate norală vârstei și înălțimii.

Oamenii cred că sunteți mai în vârstă decât sunteți cu adevărat

Când vine vorba de evaluarea vârstei „adevărate” a unei persoane, spre deosebire de vârsta cronologică, creierul nostru este destul de darnic, spune Steven Austad, doctor, președinte al ”Universității Alabama”, Birmingham, ”Departamentul de Biologie”. „Rugați o duzină de străini să vă ghicească vârsta și valoarea medie care vine cu acestea este un indicator destul de bun al vârstei biologice a corpului vostru”, spune el.

Toată lumea îți spune mereu să te grăbești

Ai rămas constant în urmă când mergi cu prietenii de vârsta ta? Se dovedește că viteza normală de mers a unei persoane este un indicator destul de bun al îmbătrânirii, spune Austad. „Viteza de mers este un indicator al modului în care funcționează mușchii picioarelor și spune ceva despre viteza de conducere a nervilor, doi factori care intră în îmbătrânire”, explică el. Din fericire, acesta are o soluție ușoară: faceți mai multe plimbări și îmbunătățiți-vă nivelul de fitness.

Ai mai multe pete decât un ghepard

Deteriorarea soarelui este poate cea mai importantă cauză a unei fețe cu aspect mai în vârstă, întrucât prea mult soare provoacă apariția liniilor, a ridurilor, a pielii plictisitoare și a temutelor pete de vârstă maro, spune Joshua D. Zuckerman, MD, un chirurg plastician certificat la Zuckerman, specializarea ”Chirurgie Plastică” din New York. Dacă simți că ai mai mulți dintre acești oameni decât vârsta ta, mai ales dacă nu porți niciodată protecție solară, este un semn bun că pielea ta îmbătrânește mai repede decât tine. Începeți să purtați protecție solară, îmbrăcați-vă în haine ce ajută la protecția solară și discutați cu un dermatolog despre alte opțiuni.

Mergând un etaj simți că urci un munte

S-ar putea să vă îngreunați dificultatea de a urca scări prin genunchi răi sau o stare de fitness slabă (care pot fi, de asemenea, semne ale îmbătrânirii premature), dar un motiv major pentru care adulții ajung brusc necoordonați sau incapabili să facă lucruri fizice se întoarce la tipul de pierdere musculară, explică Laura Lapolla, kinetoterapeut la ”Spaulding Outpatient Center” din Framingham, Mass. „Mai puțină masă musculară este egală cu mușchii mai mici și mai slabi, ceea ce face mai greu să urcați scări”, spune ea. Rămâneți activi, mișcându-vă mai mult și stând mai puțin poate ajuta, adaugă ea. „Un bun exercițiu de făcut în legătură cu urcarea scărilor este ridicarea de pe un scaun”, spune Lapolla. „Faceți această mișcare încercând să limitați utilizarea mâinilor de 10-20 de ori pe zi, inclusiv unele cu viteză mai mare pentru a construi forța și puterea musculară pentru urcarea scărilor.”