Lifestyle

5 alimente care îți vor proteja pielea de razele puternice ale soarelui

5 alimente care îți vor proteja pielea de razele puternice ale soarelui

Cu toții știm cât de periculoase sunt razele UV al soarelui și tocmai de aceea căutăm întotdeauna să ne ferim de ele. Cremele și soluțiile de la farmacii pot fi uneori extrem de costisitoare și uneori fără efect. Iată 5 alimente care vor oferi pielii tale o protecție suplimentară împotriva soarelui.

Roșii

Există un motiv pentru care roșiile pot sta la soare mult timp fără să se ardă: licopenul. Este principalul carotenoid găsit în roșii, un super antioxidant pe bază de plante, responsabil pentru culoarea roșie bogată. „Licopenul absoarbe radicalii liberi și protejează împotriva deteriorării ADN-ului”, spune Brooke Joanna Benlifer, dietetician înregistrat și expert în diete antiinflamatorii. Cel mai bine este să mănânci roșii sub formă de sos sau supă. Studiile au constatat că organismul absoarbe mai bine licopenul din roșiile care au fost fierte sau zdrobite decât crude.

Pepeni

Încercați pepenii verzi, deoarece, ca și roșiile, au un conținut ridicat de licopen. Ei vă protejează corpul de radicalii liberi care provin din expunerea la soare și poluare. Vitamina C suplimentară ajută, de asemenea, la repararea rapidă a celulelor pielii deteriorate și roșeață. Luați un pepene roșu, totuși. Un studiu a constatat că pepenii galbeni aveau mai puține proprietăți de licopen și antioxidante decât cei roșii.

Ceai verde

O oală cu ceai verde preparat are efecte anti-inflamatorii, anti-îmbătrânire și antioxidante incredibile asupra pielii. Este bogat în catehine, un polifenol care a fost recunoscut ca agent protector împotriva radiațiilor UV. Totuși, nu aruncați punga de ceai folosit. Cercetătorii au descoperit că atunci când ceaiul verde se aplică direct pe piele, acesta reduce numărul de celule arse solare după expunerea la UV.

5 alimente care îți vor proteja pielea de razele puternice ale soarelui

Pește

În timpul unui studiu, voluntarii au luat 10 g de ulei de pește timp de până la șase luni. După testarea pielii, cercetătorii au descoperit că voluntarii au experimentat o sensibilitate mai mică la lumina UVB, razele responsabile de arsură. Suplimentele cu ulei de pește sunt o modalitate excelentă de a obține aportul zilnic de omega-3, dar dietologul Benlifer spune că cea mai bună modalitate de a obține toate beneficiile și nutrienții peștilor este să mănânci alimentele în sine.

Vin roșu

Un studiu german a constatat că antioxidanții cu conținut ridicat de polifenoli din vinul roșu pot proteja pielea chiar și după ce a fost expusă la soare. Cincisprezece bărbați au primit o doză de lumină UVB și apoi li s-au administrat diferite tipuri de vin roșu  în următoarele 40 de minute. Bărbații care au băut vinul cu cea mai mare cantitate de polifenoli au văzut o creștere a SPF-ului pielii cu până la 1,19.