Lifestyle

5 moduri în care casa ta dăunează propriei tale sănătăți

Sperăm că „acasă” este un cuvânt cu care ai o asociere fericită. Cu toate acestea, dacă sunteți ca majoritatea americanilor, există fațete ale casei dvs. care ar putea lucra împotriva sănătății dvs.

Cercetătorii au analizat cauzele obezității și bolilor cronice, iar unii au descoperit că pot fi exacerbați de modul în care aranjăm și ne raportăm la spațiile în care trăim. Dar, făcând câteva schimbări simple, ne putem rupe obiceiurile proaste de acasă. Mai jos este o listă a modurilor în care casa ta ar putea să te îmbolnăvească, împreună cu sfaturi despre cum să-ți rearanjezi casa pentru rezultate mai bune în ceea ce privește sănătatea și pierderea în greutate.

Dulapurile tale sunt pline de calorii goale

Fie că este vorba de înghețată, fursecuri, bomboane, chipsuri sau alte articole, doar știind că alimentele dvs. declanșatoare se află în bucătărie sau birou poate deraia orice program de alimentație sănătoasă”, spune Christine M. Palumbo, dietetician și nutriționist înregistrat în Chicago. „Acest lucru este valabil mai ales între orele 15:00 și ora de culcare, când poftele tind să fie cele mai greu de ignorat”. Una dintre cele mai bune modalități de a depăși pofta este să păstrezi alimentele tentante în afara casei. Dieteticianul înregistrat cu sediul în New York, Leah Kaufman, sugerează porționarea individuală a alimentelor pe care ai tendința să le consumi în exces. Dacă știți că fiecare pungă de cookie-uri are 150 de calorii, este mai puțin probabil să vă întoarceți pentru o a doua porție.

Lăsați prea multă lumină să intre în dormitor

Din ce în ce mai multe cercetări arată că lumina nu este întocmai bună pentru relația dintre un somn bun peste noapte și o sănătate prielnică. Potrivit unui nou studiu publicat în ”Jurnalul American de Epidemiologie”, participanții la cercetare care dormeau în cele mai întunecate camere aveau cu 21% mai puține șanse de a fi obezi decât cei care dormeau în cele mai luminoase camere. Această legătură este legată de principalul hormon al somnului produs de corpurile noastre, melatonina. Prea puțină melatonină înseamnă că nu intrăm în mod corespunzător în modul de repaus, lucru pe care îl puteți considera, de asemenea, ca modul de slăbire. Căutați să obțineți niște perdele opace pentru un stimul indus de întuneric la obiectivele dvs. de slăbire.

Gadgeturile tale stau în dormitor

Un studiu realizat în jurnalul ”Pediatric Obesity” a constatat că copiii care stau în lumina de noapte a unui televizor sau computer tind să aibă obiceiuri de viață mai slabe și sunt mai puțin susceptibili să se odihnească suficient. Cercetătorii au descoperit că studenții cu acces la un dispozitiv electronic au fost de 1,47 ori mai susceptibili de a fi supraponderali decât copiii fără dispozitive în dormitor. Aceasta a crescut la 2,57 ori pentru copiii cu trei dispozitive – așa că lăsați iPad-ul în camera de zi.

Farfuriile și bolurile dvs. au dimensiunea și culoarea greșite

Puneți aceeași cantitate de mâncare pe o farfurie mare și apoi pe o farfurie de dimensiuni moderate. Este foarte probabil să percepeți cantitatea de alimente de pe farfuria mai mare ca fiind mai mică, deoarece puteți vedea mai mult gol. Când servim mâncare pe farfurii mai mari, vrem subconștient să umplem spațiul. Cercetările efectuate de Cornell au arătat că atât adulții, cât și copiii au turnat mai multe cereale în boluri mai mari și au consumat cu 44% mai multe calorii. Un alt studiu realizat de Cornell a demonstrat că culoarea plăcii ar putea avea un efect semnificativ asupra cantității de grăsime care se îngrămădea în mod involuntar. În studiu, participanții care și-au servit pastele Alfredo pe o farfurie albă și-au încărcat farfuria cu 22% mai multe paste decât cei cărora li s-au dat farfurii roșii. Scopul, spun oamenii de știință, este să creeze un grad mai mare de contrast între mâncarea pe care o consumi și farfuria pe care stă mâncarea.

Fructele tale se ascund în frigider

Dacă mâncarea sănătoasă nu este văzută, este mai puțin probabil să o consumați. Dar de ce nu este vizibilă în primul rând? Majoritatea fructelor nu trebuie refrigerate și este atrăgător din punct de vedere estetic să le păstrăm. Ia-ți un castron de fructe și umple-l cu obiecte colorate, sănătoase, cum ar fi mere, portocale și pere. O altă modalitate excelentă de a fi ispitit de fructe sănătoase în timp ce înviorează aspectul bucătăriei tale este să-ți iei un cârlig pentru banane. De asemenea, puteți prepara legumele și le puteți pune în recipiente clare în față și în centru în frigider pentru gustări ușoare.