Sănătate

6 beneficii surprinzătoare pentru sănătate dacă rămâi hidratat

A rămâne hidratat vă oferă mai multă energie, o amintire mai bună și vă va ajuta să combateți răceala următoare.

Rămâi hidratat înseamnă să bei apă suficientă – dar cât de multă trebuie să bei ca să fie suficientă?

Câtă apă trebuie să consumi zilnic depinde de mai mulți factori, inclusiv greutatea ta, climatul în care trăiești și cât de des faci exerciții fizice. Cel mai clar semn că sunteți hidratat corespunzător este urina transparentă sau galbenul palid. Dacă la tine este un galben mai închis, probabil că trebuie să începi să bei mai multă apă. Regula obișnuită ca cineva să bea opt pahare de 250 de mililitri pe zi este o idee bună pentru a începe. Dacă rămâneți corect hidratat, ar trebui să urmeze aceste șase rezultate pozitive pentru sănătate.

Veți avea mai multă energie

Apa ajută la menținerea unui flux constant de nutrienți în celulele dvs., ceea ce vă crește energia. Conform unei analize a cercetării hidratării de la ”Universitatea din Carolina de Nord” și de la ”Tufts University”, atunci când ești deshidratat, acest proces este împiedicat – membranele celulare devin mai puțin permeabile, afectându-vă performanțele fizice și mentale și vă fac să vă simțiți lent.

Vă veți simți puternic când lucrați

Apa ajută mușchii să mențină echilibrul corect de electroliți – cum ar fi sodiu, potasiu și magneziu – să funcționeze corect. Fără apă, sunteți mai predispus la crampe, iar cercetările sugerează că chiar și niveluri scăzute de deshidratare afectează performanțele fizice atunci când faceți exerciții fizice.

Mâncați mai puțin și mai rar

Un studiu din 2016 realizat de ”Universitatea din Illinois”, care a implicat mai mult de 18.000 de adulți, a constatat că atunci când oamenii și-au crescut aportul zilnic de apă cu 250 până la 750 de mililitri (în plus, în medie, au băut în medie), au consumat până la 205 mai puține calorii pe zi.

Memoria ta se poate îmbunătăți

Creierul nostru este extrem de dependent de fluide – sinapsele și neuronii au nevoie de lichid pentru a arde corect. Conform unei recenzii din 2003 publicată în revista ”Nutrients”, studiile au descoperit constant că memoria și atenția se îmbunătățesc la copii după ce beau apă. Cercetarea nu este la fel de definitivă pentru adulți, dar nu poate fi rău să presupunem că ne va ajuta și pe noi.

Vei combate mai bine simptomele de răceală

Există un motiv pentru care medicul vă spune să beți mai multă apă atunci când vă îmbolnăviți. Pe măsură ce corpul îți lansează atacul împotriva germenilor, celulele tale trebuie să fie hidratate corespunzător pentru a menține acest efort. Apa potabilă ajută, de asemenea, la slăbirea mucusului, care îți menține nasul și gâtul umede.