Lifestyle

8 moduri sănătoase de a pierde în greutate fără să ții dietă

Unele cercetări sugerează că mai mult de nouă din 10 persoane care încearcă să iasă din dietă mai slabe, vor eșua. Chiar și persoanele care sunt capabile să țină dietă, duc cu succes o luptă dură împotriva încercărilor evolutive ale corpului de a stoca energie suplimentară. De fapt, oamenii de știință au descoperit că corpurile persoanelor supraponderale care slăbesc, pot acționa împotriva lor: pe măsură ce slăbesc, metabolismul lor scade, ceea ce face mai greu să slăbeasca mai mult. Experții spun că dietele extreme și detoxifierea cu sucuri naturale nu sunt strategii bune pe termen lung pentru menținerea unei greutăți normale.

Stai hidratat. Dacă urăști să bei apă simplă, pune-o în suc de citrice 

Ewoldt a menționat că pacienții ajung deseori să nu mai facă diferența dintre sete și foame.”De multe ori, oamenii par să fie doar puțin deshidratați”, a spus el.Un studiu din 2016 realizat pe mai mult de 18.000 de persoane din SUA a constatat că cei care au băut mai multă apă au fost în mod constant mai mulțumiți și au consumat mai puține calorii zilnic. De asemenea, au consumat cantități mai mici de zahăr, grăsimi, sare și colesterol decât participanții mai deshidratați.

Indiferent ce bei, cel mai bine este să te îndepărtezi de zahăr și de îndulcitorii artificiali 

Multe studii au descoperit că consumul de suc cu mult zahăr ar putea crește riscul unui deces timpuriu.Un studiu pe termen lung realizat pe mai mult de 118.000 de bărbați și femei, publicat în 2019, sugerează că, cu cât o persoană consumă mai mult zahăr, cu atât este mai probabil să moară devreme.  Există unele dovezi că îndulcitorii artificiali, cei care înlocuiesc zahărul, nu sunt buni pentru sănătatea noastră și pot duce la creșterea în greutate. Oamenii de știință au studiat vasele de sânge ale șobolanilor și au descoperit că, deși zahărul și îndulcitorii artificiali acționează în moduri foarte diferite în interiorul corpului animalelor, ambele pot crește șansele de a dezvolta obezitate și diabet. Cercetătorii cred că acest lucru se datorează faptului că îndulcitorii artificiali nu sunt compatibili cu modul în care corpul nostru procesează grăsimea.

Încearcă să dormi 7-8 ore pe noapte

Ne place să credem că putem funcționa bine și fără un somn lung. Dar adevărul este că doar 1% din populație poate prospera cu mai puțin de șapte ore de somn pe noapte. Abandonarea somnului ne face și mai predispuși să consumăm alimente nesănătoase.  Cercetările în revista Nature Communications au arătat că consumatorii lipsiți de somn sunt mai predispuși să consume alimente bogate în calorii și să se îngrașe, comparativ cu persoanele bine odihnite.

Fă-ți timp să te bucuri de micul dejun și de prânz

Este o modalitate bună de a evita supraalimentarea mai târziu, în timpul zilei. Încearcă să mănânci înainte să devii iritabil și impulsiv Sfatul este aproape un clișeu în acest moment, dar cercetările continuă să sugereze că consumatorii de mic dejun rămân mai tari și nu acumulează grăsime pe burtă, în comparație cu oamenii care nu mănâncă dimineața. În 2018, cercetările efectuate de Clinica Mayo au constatat că oamenii care trec peste micul dejun, consumă aproximativ cinci până la opt kilograme în plus într-un singur an, față de consumatorii obișnuiți de dimineață.Unul dintre motive poate fi pur și simplu faptul că consumatorii de mic dejun sunt în general mai conștienți de sănătatea lor.

Experții în nutriție subliniază că nu există o singură rețetă pentru o alimentație sănătoasă care să fie potrivită pentru toată lumea. Deci, micul dejun nu trebuie să fie mare, dar probabil că este o idee bună să mănânci puțin în primele câteva ore ale zilei, pentru a ajuta la evitarea pornirilor impulsive, alimentate de foame, de alimente grase sau zaharuri.”Când ne este foame, vom mânca ceea ce este mai rapid și mai ușor”, a spus Ewoldt. Adesea, acest lucru se traduce prin alimente mai procesate, bogate în calorii, cu valoare nutritivă redusă.

Începe-ți ziua cu un iaurt bogat în proteine, ​​presărat cu nuci sau fructe (fără zahăr adăugat)

Iaurtul este o bază de mic dejun preferată de mulți experți în nutriție. Lui Ewoldt îi place să adauge în iaurtul grecesc câteva fructe de pădure, pentru un mic dejun simplu și rapid. La fel, medicul de la Harvard, Monique Tello, mănâncă adesea un iaurt islandez bogat în proteine, cu fructe proaspete, nuci și semințe. Cercetătorul în domeniul cancerului, David Harper, profesor la Universitatea din Valea Fraser din Canada (care aderă la planul restrictiv de alimentație cetogenă cu conținut ridicat de grăsimi) începe de multe ori ziua cu un iaurt bogat în grăsimi amestecat fructe de pădure și câteva nuci prăjite. Dacă doriți să încercați acest mic dejun, asigurați-vă că alegeți un iaurt neîndulcit, cu un conținut scăzut de zahăr.

Ia în considerare încorporarea unei gustări sănătoase la mijlocul dimineții sau la mijlocul după-amiezii

Ewoldt a spus că optează pentru o bucată de brânză, o banană sau alt fruct. Nucile sunt o opțiune bună deoarece sunt pline de proteine. Mănâncă nuci și semințe  Nucile sunt un mod minunat de a evita poftele dintre mese și sunt o sursă sănătoasă de proteine.Un studiu efectuat pe mai mult de 81.000 de oameni din America de Nord a constatat că persoanele care au mâncat doar o mână de nuci sau semințe amestecate în fiecare zi, și-au redus riscul de a dezvolta boli de inimă. Consumul a ajutat participanții la studiu să scadă nivelul „rău” de colesterol LDL din corpul lor.

Antrenează-te dimineața

Studiile au arătat că persoanele care se antrenează dimineața pe stomacul gol pot arde cu până la 20% mai multe grăsimi corporale în timpul antrenamentelor, deoarece trebuie să utilizeze mai multe grăsimi stocate ca combustibil. Dar, în general, încorporarea mai multor mișcări în rutina zilnică, va duce la beneficii majore. S-a dovedit că exercițiile fizice oferă o mulțime de îmbunătățiri ale stării de sănătate: te pot ajuta să eviți depresia și să-ți menții inima, plămânii și mintea sănătoase până la bătrânețe.

Răsfață-te uneori  

Dacă există un lucru asupra căruia dieteticienii și experții în alimentație sunt de acord, este că blamarea exagerată a alimentelor „rele” duce adesea la eșecuri în alimentație. Așadar, răsfățați-vă din când în când, însă cu moderație. Dacă poftiți la vin, limitați-vă aportul la un singur pahar pe care să îl sobiti încet, bucurându-va de acest moment de răsfăț.