Sănătate

8 sfaturi motivaționale pentru a vă antrena creierul să urască mâncarea nedorită

Dependența de junk food este un lucru real, pe cât de ireal poate părea. Studiile arată în mod clar că oamenii doresc de fapt mâncarea nedorită, motiv pentru care încercarea de a nu o mânca deliberat este complicată. Potrivit descoperirilor, aceste pofte sunt concepute pentru a se asigura că oamenii sunt pur și simplu incapabili să reziste tentației.

Motivul este că doar cantitatea potrivită de grăsimi, zahăr și săruri, împreună cu aditivi sunt incluse de către producătorii de alimente care îi atrag pe indivizi nu numai că consumă mai multă junk food, ci și doresc mai mult chiar dacă sunt plini.

Mancarea nedorită si zahărul te face mai puțin productiv. Eliminarea lor din dietă este o provocare, dar nu toate speranțele sunt pierdute. Amintiți-vă, anumite tactici ce vă ajută să treceți peste această dependență, chiar dacă sunteți un iubitor de junk food. Trebuie să le exersezi în mod regulat pentru a le face parte din rutina ta.

Citiți mai departe pentru a afla cum vă puteți antrena creierul să urască mâncarea nedorită cu aceste 8 trucuri.

  1. Înțelege-ți propriul psihic

Nu este nimic mai important decât să-ți înțelegi propriul proces de gândire și vicii. Ești cel mai bun judecător al tău, ceea ce înseamnă că nimeni altul decât tine nu va știi la ce tânjești cel mai mult. Este zahărul de care ești dependent sau mâncărurile rapide? Cartofi prăjiți sau shake-uri? Odată ce veți avea răspunsul la această întrebare, păstrarea ochilor și a minții departe de aceste lucruri va deveni mai puțin complicată.

Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să nu mai păstrați alimentele în cămară pe care le doriți. Dacă este vorba de produse zaharoase, păstrați doar fructe, nuci și produse din grâu integral care nu conțin mai mult de cinci ingrediente. Potrivit cercetărilor, este posibil să ajungeți să mâncați articolele care sunt ușor accesibile. Dacă locul de muncă se află în apropiere de un punct de lucru pe care îl vizitați frecvent, asigurați-vă că schimbați ruta pe care o folosiți pentru a ajunge la serviciu.

Încă un lucru, indiferent de ceea ce faceți, nu ieșiți în locurile de „fast-food” atunci când planificați o noapte sau o seară cu prietenii. Indiferent cât de mult ai încerca să eviți mâncarea nedorită, devine aproape imposibil atunci când ești sub presiunea colegilor sau sub influența alcoolului. Cel mai bine este să încercați politica de evitare în loc să vă forțați în dilema alegerii de a renunța sau a lua.

  1. Crearea unui plan de joc pentru a detesta junk-food-ul

Un plan de joc funcționează întotdeauna, indiferent de tipul de acțiune pe care intenționați să o aplicați în viața voastră. Problema este că atunci când ai deja o idee în minte, ai tendința să o urmezi în loc să faci ceva întâmplător. Deci, care ar trebui să fie schema dvs. de alimentație care vă ajută să stați departe de junk și alimente procesate?

Începeți prin a cumpăra alimente sănătoase din magazinul alimentar cu o listă. A avea o listă vă va ajuta să vă țineți departe de mâncărurile nedorite, cum ar fi carne, gogoșile cumpărate în magazin și altele. De asemenea, rețineți că magazinele alimentare sunt prea așezate într-un mod care vă va obliga să cumpărați mai mult decât intenționați și aveți nevoie în primul rând.

Asigurați-vă că stați departe de culoarele centrale. Acestea sunt cele care poartă produse prelucrate și ambalate. Produsele proaspete sunt păstrate întotdeauna în primele câteva culoare și acesta este locul în care ar trebui să rămâi.

Următorul pas este gândirea unei mese în avans. Încercați să nu vă bazați pe sandvișuri sau alimente preprelucrate sau prăjite. Și acestea se încadrează în categoria alimentelor nedorite. Planificați o masă care să conțină toate cele 3 mese principale dintr-o zi obișnuită, de la mic-dejun la prânz și mai apoi cina. Acest lucru vă va ajuta să vă mențineți dieta sănătoasă. Odată ce sunteți acasă, gătiți mâncarea și faceți procesul cât mai interesant posibil. Acest lucru va întări ideea de a găti în fiecare zi.

Mai mult, ar trebui să vă planificați și mâncarea de a doua zi pe care o veți consuma la locul de muncă.

  1. Intenția acționabilă de a opri consumul de junk-food

Planul este inutil până și cu excepția cazului în care este implicată o acțiune adecvată. Nu credeți că mâncarea sănătoasă va ajunge la ușa dvs. și se va găti singură. Va trebui să faceți o mișcare pentru ca situația să funcționeze. Scapă de toate obiectele care se află fie în bucătărie, fie în frigider, care pot fi numite junk.

Amintiți-vă din nou și din nou că produsul final al acestei reduceri de junk food este o persoană sănătoasă și mai fericită. A intra în sport ajută și la renunțarea la consumul de junk food. Dacă nu vă place sportul, alăturați-vă unui grup de sănătate sau fitness care ar putea fi la sala de sport sau care este implicat în yoga. Acestea vor face minuni pentru dependența ta de junk.

  1. Mestecați mai mult și mâncați mai puțin

Știați că dacă petreceți mai mult timp mâncând, este probabil să mâncați mai puțin? Chiar dacă dețineți junk food? Este adevărat, conform științei. Timpul pe care îl petreceți mestecând mâncarea va alungi numărul total de minute pe care le consumați. Conform cercetărilor, la 20 de minute de când începeți să mâncați, stomacul dă un semnal de plinătate.

Deci, încercați să treceți aceste 20 de minute de mestecat. Acest exercițiu va dura ceva timp pentru a-l stăpâni, dar cu timpul puteți învăța cu ușurință procesul și apoi va deveni în curând obiceiul dvs.

  1. Acordați atenție culorilor și mediului

Este posibil să fi observat că McDonald’s folosește roșu și galben. Aceste culori împreună cu portocaliul sunt cele care provoacă foamea și îți oferă acea stare pentru a mânca mai mult. De aici și motivul pentru care majoritatea restaurantelor preferă să aibă aceste culori în schema lor de decor.

Asigurați-vă că zona de luat masa este lipsită de aceste culori. Mai mult, tacâmurile și ustensilele pe care le folosiți nu trebuie să aibă niciuna dintre aceste culori. Optează pentru farfurii și tacâmuri care sunt nedescriptibile și plictisitoare. În acest fel, nu vă va plăcea în mod deosebit să le folosiți pentru servirea meselor, chiar dacă este o mâncare chinezească. Încă un lucru de făcut este să folosiți farfurii mai mici, astfel încât să luați cantități mai mici.

  1. Texturile și culorile alimentelor

Motivul pentru care mâncarea rapidă arată atât de atrăgătoare este că se întâmplă atât de multe în mâncare, adică diferitele culori, texturi și modele. Pentru o alimentație sănătoasă, trebuie să replicați acest lucru cu alimente sănătoase. Încercați să serviți nu numai mese cu trei feluri de mâncare, ci și să adăugați o varietate de culori și texturi. Asigurați-vă că aveți totul, de la sărat la zahăr, în masă, astfel încât papilele gustative să fie pe deplin satisfăcute.

  1. Cu cât știți mai mult, cu atât veți consuma mai puțin junk

Este atât de simplu. Urmăriți videoclipuri și citiți mai departe pentru a afla cum este creată junk food și veți dori să nu mai mâncați fără niciun fel de efort. Știați că vopselele roz și roșu folosite provin de la insectele coșinile? Multe alte fapte „grosolane” te vor ajuta să treci peste dependența ta de junk food.

  1. Să ai acele zile de cheat-meal!

Da, ai nevoie de acestea. Nimeni nu sugerează să renunțați la alimentele rapide, întrucât este aproape imposibil. Așa că ai zile de înșelăciune (cheat-meal), cum ar fi o dată pe săptămână sau o dată în 10 zile. Acestea vă vor ține departe de mâncarea nedorită în restul timpului și vă vor ajuta să vă reduceți poftele premature.

Da, eliminarea mâncării nedorite din viața ta poate părea cel mai dificil lucru pentru tine acum, dar cu practica vine perfecțiunea – astfel încât să o poți face. Este vorba de mentalitate și de a-ți înșela creierul pentru a crede un alt model de gândire. Doar asigurați-vă de propria voință și veți putea învinge obiceiul mâncării nedorite definitiv.