Lifestyle

9 exerciții ușoare ale creierului care te ajută să devii mai inteligent

Ați crede că spălarea dinților cu mâna non-dominantă vă poate stimula substanța cenușie? Încercați 13 activități de zi cu zi care vă exercită creierul.

Cum funcționează aceste exerciții pentru creier

Oferind creierului experiențe noi care combină simțurile fizice – viziune, miros, atingere, gust și auz – cu „simțul” emoțional stimulează mai multe conexiuni între diferite zone ale creierului, determină celulele nervoase să producă substanțe nutritive naturale ale creierului care ajută în mod dramatic memoria și celule mai puternice și mai rezistente la efectele îmbătrânirii.

Spală-te pe dinți cu mâna ta non-dominantă

Cercetările au arătat că utilizarea părții opuse a creierului (ca în acest exercițiu) poate duce la o expansiune rapidă și substanțială a părților cortexului care controlează și procesează informațiile tactile din mână.

Exercițiu cerebral: periați și nu uitați să deschideți tubul și să aplicați și pasta de dinți în sens invers.

Duș cu ochii închiși

Mâinile tale vor observa probabil texturi variate ale propriului corp pe care nu le „vezi” și îți vor trimite mesaje înapoi la creier.

Exercițiu cerebral: Încercați să utilizați doar simțurile tactile (deși, folosiți bunul simț pentru a evita arsurile sau rănile). Localizați robinetele numai prin simțire și reglați temperatura. Apoi spălați-vă, radeți-vă și așa mai departe cu ochii închiși.

Schimbați activitățile de dimineață

Studiile de imagistică a creierului arată că sarcinile noi exercită zone extinse ale cortexului, indicând niveluri crescute de activitate cerebrală în mai multe zone distincte. Această activitate scade atunci când sarcina devine rutină și automată.

Exercițiu cerebral: Îmbrăcați-vă după micul dejun, plimbați câinele pe un traseu nou sau schimbați televizorul sau postul de știri. Chiar și vizionarea unui program pentru copii, de exemplu, poate să trezească creierul să observe cât de mult din ceea ce dai de bun este explorat în profunzime de către copii.

Întoarceți obiectele familiare pe dos (la propriu)

Când priviți lucrurile cu partea dreaptă în sus, creierul „verbal” stâng îl etichetează rapid și vă distrage atenția în altă parte. Când sunt cu susul în jos, rețelele cerebrale drepte intră, încercând să interpreteze formele, culorile și relațiile unei imagini nedumeritoare.

Exercițiu cerebral: întoarceți imaginile cu familia, ceasul de la birou sau un calendar ilustrat pe dos.

Schimbați scaunele la masă

În majoritatea familiilor, fiecare are „propriul” loc, dar creierul tău beneficiază de experiențe noi.

Exercițiu cerebral: schimbați locurile pentru a schimba poziția pe care o ocupați, cu cine vă raportați, viziunea dvs. asupra camerei și chiar modul în care ajungeți la sare și piper.

Deschideți geamul mașinii

Hipocampul, o zonă a creierului care procesează amintirile, este implicată în special în asocierea mirosurilor, sunetelor și obiectivelor pentru a construi hărți mentale.

Exercițiu cerebral: Încercați să identificați mirosuri și sunete noi pe traseul dvs. prin deschiderea ferestrelor ce oferă acestor circuite mai multă materie primă.

Scanați la supermarket

Magazinele sunt concepute pentru a avea cele mai profitabile articole la nivelul ochilor, iar atunci când faci cumpărături nu prea vezi totul acolo.

Exercițiu cerebral: Opriți-vă în orice culoar și priviți rafturile, de sus în jos. Dacă există ceva ce nu ați mai văzut până acum, ridicați-l, citiți ingredientele și gândiți-vă la asta. Nu trebuie să îl cumpărați pentru a beneficia; ți-ai rupt rutina și ai experimentat ceva nou.

Faceți un proiect de artă într-un grup

Arta activează părțile nonverbale și emoționale ale cortexului cerebral. Când creați artă, vă bazați pe părți ale creierului dvs. interesate de forme, culori și texturi, precum și de procese de gândire foarte diferite de gândirea logică și liniară care vă ocupă cea mai mare parte a zilei.

Exercițiu cerebral: cereți fiecărei persoane să deseneze ceva asociat cu o anumită temă, cum ar fi un sezon, o emoție sau un eveniment curent.

Faceți mai multe conexiuni sociale în timpul zilei

Cercetările științifice au dovedit în repetate rânduri că privarea socială are efecte negative severe asupra abilităților cognitive generale.

Exercițiu cerebral: Sete? Cumpărați o băutură de la o persoană, mai degrabă decât de la un automat. Ai nevoie de gaz? Plătiți funcționarul de la ghișeu, mai degrabă decât să glisați cardul de credit la pompă.