Sănătate

9 remedii casnice și simple pentru amețeli

Dacă sunteți predispuși să vă simțiți slabi sau nesiguri, este posibil să vă confruntați cu simptome ale unei afecțiuni grave de sănătate, o reacție la medicamente sau doar rezultatul că vă forțați prea tare. Discutați cu medicul dumneavoastră pentru a exclude ceva grav, apoi încercați unele dintre aceste remedii casnice pentru amețeli pentru a vă restabili echilibrul.

Bea apă înainte de a mânca

Mâncarea poate duce la scăderea tensiunii arteriale, ceea ce vă poate face să vă simțiți amețit și ușor. Dar puteți ameliora această afecțiune, numită hipotensiune postprandială, consumând un pahar cu apă cu 15 minute înainte de a mânca. Aceasta a fost constatarea unui mic studiu publicat în 2015 în revista ”Clinical Nutrition”, care a inclus 12 adulți cu o vârstă medie de 67 de ani.

Evitați dușurile și băile fierbinți și lungi

Deși poate suna mai puțin decât plăcut, există cel puțin opt motive bune pentru a face un duș rece. În timp ce majoritatea dintre noi ar prefera să se relaxeze într-o baie fierbinte fierbinte, „căldura va dilata vasele de sânge, ceea ce poate duce la o scădere a tensiunii arteriale”, spune Tania Elliott, MD, instructor clinic în medicină la NYU Langone din New York. Și presiunea scăzută vă poate face să vă simțiți amețiți. Nu trebuie să renunțați complet dușurile calde, ci să le limitați la 10 minute, recomandă dr. Elliott.

Bea ceai de ghimbir

Ghimbirul oferă o mulțime de beneficii surprinzătoare – inclusiv reducerea bolii de mișcare la persoanele predispuse la aceasta. Într-un studiu dublu-orb, randomizat, controlat cu placebo, publicat în ”American Journal of Physiology”, jumătate dintre persoanele cu antecedente de boli de mișcare au primit suplimente de ghimbir și jumătate au primit o pastilă placebo. Au fost puși într-un tambur care îi învârtea, simulând răul de mișcare. Persoanele care au primit suplimente de ghimbir au prezentat simptome mai puțin severe decât cele care au primit pilula falsă. Dacă sunteți predispus la boli de mișcare, încercați să consumați ceai de ghimbir.

Mănâncă cereale integrale

O masă cu alimente grele pe care corpul tău le digeră rapid, cum ar fi orezul alb, cartofii și alimentele încărcate cu făină rafinată și zahăr, pot provoca scăderea zahărului din sânge și să te facă să te simți amețit, potrivit scrisorii Harvard Heart. Pentru a evita amețelile cauzate de scăderi ale zahărului din sânge mâncați alimente cu digerare lentă, bogate în fibre, cum ar fi fasolea și cerealele integrale. Carnea slabă de proteine, cum ar fi peștele și puiul, sunt, de asemenea, alegeri bune.

Încercați oțet de cidru de mere

O cauză obișnuită de amețeli este scăderea zahărului din sânge, dar oțetul de mere ar putea ajuta la aceasta, potrivit unui studiu din ”Diabetes Care”. Cercetătorii au hrănit două grupuri de oameni cu o masă bogată în carbohidrați. Jumătate au primit o băutură cu oțet de mere după masă și jumătate o băutură placebo. Participanții la studiu au inclus persoane cu diabet și non-diabetici care erau sensibili la insulină sau rezistenți la insulină. Cei care au luat băutura cu oțet au avut niveluri mai bune de glicemie după. Cu toate acestea, experții avertizează că persoanele cu diabet nu ar trebui să încerce acest sfat fără să discute cu medicii lor. Dar dacă ești sănătos, este sigur să iei o lingură de oțet de mere pe zi.

Masajul

Puteți activa punctele de acupresiune ale corpului dvs. pentru a vă relaxa și a vă auto-trata. Dar a primi un masaj este mai distractiv și unul dintre remediile noastre casnice pentru amețeli. Potrivit Clinicii Mayo, sentimentele de anxietate pot declanșa vrăji amețitoare, astfel încât activitățile relaxante care promovează senzația de calm pot ajuta la amețeli de scurtcircuit. Un masaj calmant cu ulei esențial de lavandă vă poate ajuta dacă sunteți predispuși să vă simțiți anxioși.

Ia ginkgo biloba

Poate știți despre această plantă ca un tonic al creierului. Practicanții medicinei tradiționale chineze folosesc ginkgo biloba pentru a trata amețelile, crezând că crește circulația și fluxul de sânge către creier. Și un studiu multicentric publicat în ”Jurnalul Internațional de Otorinolaringologie” care a comparat planta cu betahistina, un medicament obișnuit pe bază de rețetă administrat pentru vertij, a constatat că remediile occidentale și estice erau la fel de eficiente ca un remediu pentru vertij, dar ginkgo biloba avea mai puține efecte secundare.

Stai hidratat

Te-ai simțit vreodată amețit și ușor de cap când te ridici după ce stai pentru o vreme? Această senzație se numește hipotensiune arterială ortostatică sau posturală – este scăderea tensiunii arteriale din pozițiile care se schimbă brusc și este adesea cauzată de deshidratare. Așadar, asigurați-vă că rămâneți complet hidratat, mai ales când sunteți bolnav, când ați făcut mișcare sau când este cald afară.

Alegeți un punct focal

Când camera începe să se rotească, opriți ceea ce faceți și alegeți un obiect staționar, cum ar fi un ceas de perete sau un mobilier pe care să vă concentrați. Este aceeași idee ca și privirea la orizont într-o excursie cu barca. De fapt, ”Academia Americană a Medicilor de Familie” împărtășește aceste strategii de boală de mișcare pentru familia dvs.: stați lângă un scaun la fereastră în avion, nu priviți în jos cărțile sau dispozitivele atunci când călătoriți și fixați-vă pe ceva specific la orizont pentru a păstra lumina.