Home > Diverse > Sănătate > Alimente care par potrivite pentru dietă, însă ascund multe calorii, dar și multă sare sau zahăr
Sănătate

Alimente care par potrivite pentru dietă, însă ascund multe calorii, dar și multă sare sau zahăr

Alimente care par potrivite pentru dietă, însă ascund multe calorii, dar și multă sare sau zahăr

Începerea unei diete înseamnă de fapt crearea unui echilibru în corp atunci când vine vorba despre alimentație. Deși urmărim de multe ori să calculăm caloriile și să mâncăm anumite alimente recomandate, se pare că multe dintre acestea ascund calorii, sare sau zahăr în exces.

Ce alimente nu sunt bune la dietă, deși inițial sunt recomandate

În primul rând, să ne gândim la masa de dimineață și la mult iubitul iaurt cu fructe. Ei bine, uita de el. Iaurtul aromat cu fructe sau cereale din magazine are în conținutul său un număr redus de probiotice, deoarece are mai mult fructoză și zahăr adăugat. Este recomandat să consumați iaurt simplu și să adăugați fructele dorite.

O altă problemă este reprezentată de legumele la conservă. Acestora le lipsesc de multe ori fibrele și alți nutrienți importanți pentru sănătate. Calitatea nutrițională a legumelor la conservă este destul de scăzută față de cea a legumelor proaspete.

Legumele din conservă sunt în general îmbogățite cu zahăr, aditivi și arome. Recomand să alegeți întotdeauna legumele proaspete sau pe cele congelate”, susțin nutritioniștii.

Fructele uscate. Aceste fructe conțin fibre, nutrienți și antioxidanți. Sunt bogate în zahăr și calorii și pot cauza probleme atunci când sunt consumate în exces. Din acest motiv, fructele uscate trebuie consumate doar în cantități mici și nu zilnic.

Alte alimente care trebuie consumate cu grijă sunt: porumbul, mazărea, cartofii sau dovleacul. Acestea au calorii multe și vitamine și minerale puține. În locul acestora se prefera: conopida, varza, broccoli. Dacă vreți să consumați totuși și aceste legume cu amidon, faceți asta în prima parte a zilei, nu seara.

Sucurile de fructe ambalate sunt și ele o problemă. Acestea conțin zahăr adăugat, aditivi și coloranți, pe lângă zahărul natural care se regăsește deja în fructe (fructoză). Sunt recomandate la dietă doar sucurile făcute acasă și consumate doar în prima parte a zilei.

Tot pe lista alimentelor care ne pot păcăli se află batoanele proteice. Proteinele sunt sănătoase, însă cele mai multe tipuri de batoane proteice au sodiu, coloranți artificiali, zahăr, sirop de porumb bogat în fructoză. Conform unor studii realizate în ultimii ani, s-a scos la iveală faptul că îndulcitorii artificiali mult prea des folosiți pentru a da aromă produselor cu conținut scăzut de zahăr cresc riscul de creștere în greutate și pofta de dulce.

Notă redacție: Informațiile din acest articol nu înlocuiesc sfaturile unui medic și nici alte tratamente recomandate de specialiști!

Recomandări autor