Home > Diverse > Sănătate > Așa îți întărești sistemul imunitar pentru sezonul rece. Nu vei răci deloc și nu vei resimți astenia de toamnă
Sănătate

Așa îți întărești sistemul imunitar pentru sezonul rece. Nu vei răci deloc și nu vei resimți astenia de toamnă

Așa îți întărești sistemul imunitar pentru sezonul rece. Nu vei răci deloc și nu vei resimți astenia de toamnă

În mod oficial sezonul estival alături de zilele toride și relaxante de vacanță au luat sfârșit. Odată cu începutul lunii septembrie, toamna își face deja simțită prezența nu doar din punct de vedere calendaristic ci și al temperaturilor care încep să scadă semnificativ. Diminețile și serile răcoroase precum și zilele ploioase pot fi problematice pentru persoanele cu un sistem imunitar scăzut. Simpla trecere de la zilele călduroase la cele cu temperaturi mai aspre poate duce la apariția răcelilor. De asemenea și astenia de toamnă poate fi o adevărată corvoadă pentru multe persoane.

Cum eviți răcelile „tomnatice”

Răcelile care apar toamna se instalează de cele mai multe ori exact când te aștepți mai puțin afectând atât adulții, vârstnicii precum și copiii. Cu simptome ușor de recunoscut, însă extrem de incomode ca nasul înfundat, cefaleea, ușoare dureri în gât și strănutul sau tusea, răcelile de toamnă te pot chiar răpune la pat pentru câteva zile.  Pentru a le evita este necesar ca încă din primele zile mai friguroase să îți pregătești temeinic organismul pentru a face față acestui „dușman”.

Consumă legumele de sezon: chiar dacă pare bizar, în strânsă legătură cu sistemul tău imunitar se află mai ales alimentația. Cămara de toamnă sau fructele și legumele de sezon culese și pregătite pentru consum pe termen lung pot fi de un real ajutor. Netratate cu diverși compuși chimici, pline de vitamine și minerale, fructele și legumele te vor ajuta să ai un aport de vitamina C echilibrat în organism. Este deja recunoscut faptul că această vitamină este un aliat perfect în lupta cu răcelile.În completare poți consuma cu îndrumarea medicului de familie suplimente cu vitaminele A, C, E precum și complexul vitaminelor B. Acestea îți pot întări de asemenea sistemul imunitar.

Dormi suficient: lipsa odihnei poate produce dezechilibre în organism inclusiv în ceea ce privește sistemul tău de apărare împotriva răcelilor. Asigură-te că dormi minim 7 ore pe noapte pentru a avea o condiție excelentă și mai ales forța de a lupta cu virușii.

Spală-ți des mâinile: igiena mâinilor te ferește de virușii prezenți peste tot în jur mai ales la începutul sezonului rece. Este esențial să îți speli mâinile cât mai des mai ales după ce ai atins obiecte comune în autobuz, magazin sau chiar la birou.

Starea de bine te ferește de presiunea asteniei de toamnă

Chiar dacă astenia este de obicei asociată cu anotimpul primăverii, aceasta poate fi resimțită din plin inclusiv toamna. Ca o explicație tehnică a acestui fenomen ar fi faptul că atunci când intensitatea luminii naturale se schimbă odată cu venirea toamnei, producția de serotonină scade, de asemenea și vitamina D, esențială tonusului nostru se așează îngreunat în organism. În limbajul comun însă astenia nu este altceva decât o stare de apatie cauzată de schimbările naturale ale vremii.

Poți scăpa de acest disconfort fizic și chiar și psihic cu ajutorul sportului, cititului sau activităților care îți aduc o stare de bine și mai ales de liniște interioară.