Monden > Diverse > Sănătate > Beneficiile surprinzătoare asupra sănătății mentale atunci când gătiți
Sănătate

Beneficiile surprinzătoare asupra sănătății mentale atunci când gătiți

Beneficiile surprinzătoare asupra sănătății mentale atunci când gătiți

Ai gătit atunci când ai fost stresat? Se pare că apar dovezi conform cărora următoarea etapă perfectă pentru a alunga stresul este statul în bucătărie, gătitul!

Nu este de mirare că pâinea cu banane a devenit vedeta ciclului de coacere a stresului din 2020. Este ca o îmbrățișare caldă învelită în scorțișoară, ușor de făcut și care nici nu necesită drojdie. Dar v-ați gândit de ce dezvoltăm cu toții o obsesie pentru coacere? Are legătură cu undele tale cerebrale.

Coacerea te ajută să te concentrezi

Ați crede că o pandemie și o carantină ar fi un moment pentru încetinirea ritmului și să ne concentrăm asupra a ceea ce contează cu adevărat, ca statul și uitatul toată ziua la filmele și serialele preferate de pe Netflix. Din păcate, cei mai mulți dintre noi își desfășoară activitățile multiple, își schimbă birourile în camere de zi, în timp ce devin profesori de școală peste noapte. Pentru că timpurile și copiii le cer asta. Acesta este motivul pentru care vă orientați atenția asupra unui lucru, altfel cunoscut sub numele de ”mindfulness”, poate fi o pauză necesară atât creierului, cât și corpului.

Școala Medicală din Harvard” spune despre mindfulness că „învață oamenii să trăiască fiecare moment în timp ce se desfășoară. Ideea este să îți concentrezi atenția asupra a ceea ce se întâmplă în prezent și să accepți totul fără a te gândi prea mult. ” Permiteți-vă timpul de stat în bucătărie fără a avea vreun termen. Măsurați lent fiecare ingredient și observați textura acestuia, culoare și miros.

Anumite mirosuri scad nivelul de stres

Un studiu realizat de ”Biblioteca Națională de Medicină” arată că aromele de lavandă și rozmarin pot scădea nivelul cortizolului din corpul tău. De ce este atât de important? Cortizolul este cunoscut și sub numele de hormonul stresului și s-a dovedit că prea mult din aceasta crește anxietatea și depresia.

Puteți găti cu o coloană sonoră

La fel cum majoritatea dintre noi ne facem treaba ascultând muzică, sincronizându-țne plămânii cu ritmul unei melodii, muzica poate oferi, de asemenea, ritmul de care avem nevoie pentru a mușca banane, frământăm aluatul sau batem ouăle. Dacă gândurile tale sar pe peste tot, muzica poate fi lucrul de care ai nevoie.

Cercetările de la ”Universitatea Stanford” au descoperit că undele creierului rezonează în timp cu ritmurile diferite ale muzicii. Bătăile mai lente vă pot pune într-o stare mai meditativă, în timp ce bătăile mai rapide vor amplifica nivelul dvs. de concentrare. ”Universitatea din Nevada” spune că muzica care poate reduce stresul cel mai bine este cea cântată de indigeni, instrumente, tobe și flauturi celtice, indiene.

Coacerea este ca terapia prin artă

Așa este – chiar dacă ai putea fi luat în considerare pentru emisiunea TV ”Nailed It!”, unde brutarii de acasă încearcă și eșuează în a recrea deserturile demne de Pinterest, doar participarea la o activitate de genul poate reduce nivelul de stres, conform unui studiu realizat de ”Institutele Naționale de Sănătate”. Participanții la studiu au spus că au găsit gătitul ca o realizarea artei ca fiind „relaxant, plăcut, util pentru descoperirea noile aspecte ale sinelui, eliberarea de constrângeri… și despre pierderea/ afundarea în prea multă muncă”.

Generozitatea te face mai fericit

Așadar, ești deja la cea de-a cincea pâine cu banane și rămâi fără spațiu. Ai putea s-o bagi la congelator, desigur, dar la fel de bine l-ați putea dărui unui vecin bun sau acelui curier care vă livrează acasă hainele comandate de pe site-ul preferat. Cercetătorii de la ”Universitatea din Zurich”, Elveția, au găsit o legătură între a fi generos și creșterea activității creierului, asta reprezentând un semntiment pozitiv, ceea ce mulți ar numi-o „strălucire caldă”.

Fericirea poate fi greu de întâlnit. De la deținerea unui câine la acea pereche de ochelari de soare preferată, aceste sfaturi îți pot stimula starea de spirit – și bunăstarea ta. Încearcă! Sigur te vei simți mult mai bine.