Monden > Divertisment > Lifestyle > Care sunt motivele pentru care te simți întotdeauna obosită, chiar dacă ai dormit suficient?
Lifestyle

Care sunt motivele pentru care te simți întotdeauna obosită, chiar dacă ai dormit suficient?

Care sunt motivele pentru care te simți întotdeauna obosită, chiar dacă ai dormit suficient?

De cele mai multe ori simți că nu mai ai putere nici să te ridici din pat, ai vrea să dormi încontinuu și ești foarte obosită, cu toate că nu ai depus cine știe ce efort? Nu trebuie să pui totul pe seama stresului sau a lipsei somnului. Iată câteva motive ce pot cauza aceste stări. Sigur nu te gândeai la ele, dar încearcă să le respecți și sigur vei simți o schimbare, atât fizic, cât și psihic.

Nu renunța la orele de antrenament dacă te simți obosită!

Simți că o să pici din picioare și visezi patul ăla cum te așteaptă să dormi, așa că decizi să reduci sau chiar să renunți în ziua respectivă la programul stabilit pentru fitness. Dacă tu crezi că așa îți vei recupera forțele, iată că te înșeli.

Studii realizate de Universitatea din Georgia arată faptul că persoanele sedentare, ce se simt foarte obosite, scapă de aceste stări după doar câteva săptămâni de antrenament (de 3 ori pe săptămână, nu zilnic). Sportul reușește să-ți forțeze corpul să funcționeze mult mai bine și crește rezistența și puterea.

Hidratează-te mai mult!

Apă, apă și iar apă! Nu o uita niciodată acasă. Lipsa hidratării are, poate, cel mai negativ aspect asupra corpului și stării tale de sănătate.

Consumă mai multe alimente bogate în fier!

Organismul funcționează dacă primește și fier, acesta fiind un nutrient indispensabil. Deficiența de fier aduce, de cele mai multe ori, stările de iritabilitate, slăbiciune sau lipsa de concentrare. Nu știi ce alimente să alegi pentru a ridica nivelul de fier din organism? Uite aici: carnea de vită, legumele (tot ce este verde, în special), ouă, tofu, fasolea, alunele).

De asemenea, consumă și alimente ce conțin vitamina C, deoarece această vitamină ajută la o mai bună absorbție a fierului de corpul tău.

Nu mai sări peste micul dejun!

Știm, știm. Te grăbești, te-ai trezit târziu, nu mai ai când să iei micul dejun. Greșit! Pe timpul nopții corpul folosește toți nutrienții de la cină pentru pomparea sângelui și menținerea fluxului de oxigen. Așa că următoarea zi nu mai are ce nutrienți să folosească, motiv pentru care este atât de important micul dejun. Acesta pune metabolismul în funcție și îți oferă un boost bun până la următoarea masă a zilei.

Prea multă cafea strică!

Știm că este un obicei pe care-l are toată lumea și este bună pentru că ne oferă un plus de energie. Totuși, încearcă să nu sari în cealaltă extremă. Dacă ai impresia că un consum mai mare de cafea îți va oferi o energie mai mare, iată că te înșeli, face fix opusul.

Cofeina oprește producția de adenozin (celulele care atunci când se activează ne fac să simțim nevoia de somn). Dacă vei consuma cafea în exces, vei bloca astfel aceste componente, motiv pentru care corpul tău nu va mai primi porția de somn necesară, așa că te vei simți și mai obosită decât înainte. Maxim 2 căni pe zi și, de preferat, nu după prânz, pentru că astfel îți distrugi somnul.