Lifestyle

Ce este mai sănătos pentru alimentație? Tonul sau Somonul?

Ce este mai sănătos pentru alimentație?  Tonul sau Somonul?

Ambele sunt alimente răspândite și utilizate la nivel global. Aproape că nu există nimeni în lumea de astăzi care să nu fi auzit de ele. Mulți oameni le folosesc ca parte a hranei zilnice, în special în zonele de coastă ale Pământului. Se folosesc fie sub formă de conservă, fie proaspete. Deși, trebuie să recunoaștem că în unele culturi, un mod de consum al peștilor îl depășește pe celălalt din cauza distribuției inegale a peștilor în lume – în general, în acele părți ale lumii în care peștii există din abundență, cel proaspăt este mai popular.

În ciuda popularității lor, foarte puțină lume pare să fie interesată de unele detalii despre acești pești.

Cele mai importante criterii pentru compararea acestor doi pești sunt valorile lor nutriționale. Pentru a putea compara conținutul lor nutrițional, trebuie mai întâi să luăm în considerare câteva fapte științifice bine cunoscute. Putem spune cu siguranță că tonul este mult mai bogat în vitamine decât somonul. Tonul este bogat în special în vitamina A, care aproape că lipsește în rândul somonului. De asemenea, trebuie menționat faptul că nici unul dintre cei doi pești nu are vitamina C.

În ceea ce privește mineralele, ambele specii sunt aproape la fel de bogate în ele, deși fiecare este bogat în anumite minerale. Tonul e bogat în special în fosfor și magneziu, în timp ce somonul în cupru și potasiu. Vorbind despre colesterol, se-a dovedit că tonul are un conținut mai mic, cu o diferență de 6 mg. În plus, alimentele sunt la fel de scăzute în zaharuri și în indice glicemic.

Referitor la grăsimile saturate, somonul este câștigătorul. Toate acestea luate în considerare, putem spune că tonul câștigă cu un avantaj mic în rândul vitaminelor, al colesterolului și al mineralelor, precum fosforul și magneziul.

Aceste alimente au un impact pozitiv asupra sănătății noastre. În mod surprinzător, ambii pești scad probabilitatea de a face cancer! Somonul vă îmbunătățește și vederea datorită faptului că este bogat în grăsimi de tip Omega 3. Se pare că tonul este chiar mai bun pentru sănătatea dumneavoastră din mai multe motive. În primul rând, este foarte bogat în proteine, ceea ce este extrem de bine pentru sânge, piele, păr și unghii. Tonul întârzie și apariția bolilor de inimă. Mai mult, reduce șansele de obezitate și îmbunătățește sistemul imunitar.

Luând în considerare toate aceste fapte, putem sublinia că, deși ambele variante sunt destul de sănătoase, tonul depășește somonul.

Pentru a rezuma, atât somonul, cât și tonul sunt alegeri destul de bune ca hrană zilnică, datorită numeroasele valori nutriționale și impactului asupra sănătății, după cum a fost menționat mai sus. Astfel, având de ales între aceste două alimente, suntem mai înclinați să alegem tonul și dorim să vă sfătuim să faceți același lucru!