Sănătate

Ce să mâncăm în timpul sărbătorilor de iarnă?

Ce să mâncăm în timpul sărbătorilor de iarnă?

În această perioadă a Crăciunului, dar și a Revelionului pregătirile sunt intense, iar mesele sunt bogate în alimente de orice fel. Cu toate acestea trebuie să ținem cont de sănătatea noastră și de ce și cât mâncăm pentru a nu avea probleme legate de digestie.

Chiar dacă tentațiile sunt mari, iar prăjiturile, cozonacii, sarmalele și maionezele au un aspect uimitor, trebuie să știm că nu este momentul să abuzăm de aceste alimente și că ele pot fi consumate treptat. În cele ce urmează vă vom prezenta câteva indicații despre ceea ce ar trebui să faceți pentru a evita disconfortul provocat de mesele pe care le luați în timpul acestor sărbători.

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le puteți face este aceea că încercați să țineți o dietă cu ceva timp înainte de această perioadă. Evitați acest lucru și nu vă gândiți că această dietă vă va ajuta să faceți loc kilogramelor pe care le veți acumula de-a lungul sărbătorilor de iarnă.

Din contră, aceste diete pe care le veți încheia brusc nu vor face decât să vă aducă mult mai multe kilograme decât cele pe care le aveați deja. Încercați să echilibrați mesele și să nu faceți abuz de alimente.

Un alt sfat este să nu săriți peste mese. Gândul că veți evita să mâncați la o anumită oră pentru a vă putea ospăta la o altă oră nu va face decât să vă împingă la a mânca fără măsură. În această perioadă, petrecerile sunt interzise, însă vă puteți aduna cu toți membrii familiei să luați masa împreună.

Dacă este vorba despre o asemenea reuniune nu participați până nu v-ați asigurat că nu ați luat măcar o masă, astfel nu veți abuza de mâncărurile care vor veni din toate direcțiile. Aveți grijă la consumul de băuturi alcoolice și la consumul de răcoritoare, limitați-vă la un pahar de apă cu lămâie sau la un pahar de vin.

Efectele unei băuturi alcoolice pot fi foarte negative, pe lângă creșterea apetitului de a mânca, acestea conțin extrem de multe calorii pe care nu le doriți. Încercați să mâncați cât mai sănătos sau să asociați mâncarea cu o salată de legume, efectele vor fi incredibile.