Sănătate

Ce trebuie să faci pentru a putea dormi pe caniculă

Deseori întâmpinăm problema de a nu putea dormi atunci când este foarte cald afară. Ne așezăm în pat cu gândul de a adormi rapid, dar se pare că din cauza căldurii ne răsucim de-o parte și de alta, în speranța că o să găsim o porțiune a patului unde așternutul este rece.

Temperatura ideală a oamenilor pentru somn este de 18.3°C, variind cu un grad în plus sau în minus, în funcție de fiecare persoană. Noaptea organismul are nevoie de odihnă, mai ales că apar efectele negative pentru că performanța cognitivă scade și memoria are de suferit.

Corpul nostru produce un hormon numit „melatonină” care ajută corpul să ajungă la temperatura ideală pentru a putea dormi. Dacă în cameră este foarte cald, acest proces este îngreunat.

Pentru a avea un somn cât mai liniștit este recomandat să se respecte următoarele sfaturi:

1.Evitarea consumului de alimente și de băuturi

Consumul de băuturi sau de alimente după ora 15:00 îngreunează somnul, deoarece mâncarea nu a reușit să se digere așa cum trebuie.

2.Evitarea luminilor albastre

Este recomandat ca înainte de somn, cu o oră mai devreme, să nu se utilizeze lumina albastră deoarece creierul se poate odihni și poate începe procesul pentru somn.

3.Baricadează camera dacă este foarte cald afară

Dacă este foarte cald afară este recomandat ca lumina soarelui să nu pătrundă în cameră, de aceea trebuie să se tragă jaluzelele sau obloanele de la ferestre. Aerisirea camerei se va face dimineața când temperaturile nu sunt ridicate. De asemenea, dacă locuiți într-o zonă liniștită, noaptea se poate dormi cu geamul deschis.

4.Dormi cât mai aproape de nivelul solului

Pentru a avea un somn mai liniștit, dormi cât mai aproape de nivelul solului deoarece temperatura de la nivelul podelei este mai scăzută decât cea de la nivelul patului.

5.Folosește aerul condiționat

Aerul condiționat poate fi folosit pentru a avea un somn liniștitor, dar nu la capacitate maximă. Este recomandat să porniți aerul condiționat cu 20 de minute înainte de somn, la capacitate maximă de răcire. În momentul în care vă băgați la somn să-l opriți. De asemenea dacă nu aveți un aer condiționat, folosiți un ventilatorce îl montați în direcția trunchiului și a picioarelor pentru a vă putea răcori