Sănătate

Ce trebuie să știi despre postul intermitent sau „intermittent fasting”. Metode și beneficii asupra sănătății noastre

Ce trebuie să știi despre postul intermitent sau „intermittent fasting”. Metode și beneficii asupra sănătății noastre

Postul intermitent sau „intermittent fasting” este în prezent unul dintre cele mai populare tendințe în rândul iubitorul de sănătate și fitness. Poate fi folosit atât pentru a scăpa de kilogramele nedorite, cât și pentru a-ți îmbunătăți semnificativ sistemul digestiv și stilul de viață.

S-a născut din princina a diferite studii științifice asupra sistemului digestiv, iar în scurt timp s-a demonstrat că ar avea numeroase beneficii asupra corpului și chiar și a creierului nostru.

Este practicat atât de antrenori de fitness cât si de celebrități, iar în ultimii ani a devenit tot mai popular în rândul oamenilor care se confruntă cu probleme de greutate. Este un program simplu de urmat, care poate fi adaptat cu ușurintă oricărui stil de viață.

Ce este postul intermitent

Postul intermitent este un modalitate de a-ți organiza mesele în doua categorii: perioadele în care mănânci și perioadele în care ți așa numitul “post”. Nu este un regim, căci nu există o lista de alimente care trebuie consumate sau restricții în acest sens, ci mai degrabă se concentrează pe momentul în care alegi să mănânci.

Postul este o practică cunoscută în rândul umanității încă din cele mai vechi timpuri. Fie că s-a datorat practicilor religioase în încercarea de a-ți purifica corpul sau pur și simplu din lipsă de hrană, mai ales în perioada antichității, oamenii și-au dezvoltat abilitatea de a supraviețui perioade lungi de timp fără a consuma niciun aliment.

De fapt, mulți oameni de știință chiar afirmă că privarea corpului de mâncare pentru perioade mai lungi de timp este mai natural decât consumul a 3-4 mese pe zi.

Printre cele mai cunoscute și practicate modalități de post intermitent sunt postul de 16 ore în fiecare și sau chiar cel de 24 de ore, repetat de două ori pe săptămână.

Tot ce trebuie să faci este să îți alegi un interval orar în care să-ți consumi mesele principale ale zilei, iar în restul timpului să nu mănânci deloc. Acest program se poate adapta la stilul tău de viață, însă pentru a înțelege mai bine acest concept, vă vom prezenta 2 metode populare în rândul adepților acestei practici.

Metoda 16/8

Această metodă presupune 16 ore de post, iar cel mai adesea orele de masă sunt cuprinse între ora 13:00 și 21:00. Asta înseamnă că se sare peste micul-dejun, iar după ce s-a luat ultima masă, este recomandat până următoarea zi să se consume doar apă și cafea.

Metoda mănâncă-oprește-te-mănâncă

Timp de 24 de ore, de doua ori pe săptămâna nu se consumă absolut nimic. Acest lucru poate însemna consumul cinei într-o zi, iar următoarea zi nu se mai mănâncă nimic până la cina urmatoare.

Cele mai multe persoane preferă prima metodă, fiind și cea mai simplă de urmat.

Beneficiile postului intermitent

Postul intermitent are efecte uimitoare asupra corpului nostru. Atunci când nu consumăm mâncare, se reglează nivelul de hormoni, ceea ce face ca rezervele de grăsime să fie mai ușor accesibile. Privat de alte surse de energie, corpul va apela la acestea și în scurt timp veți pierde în greutate. De asemenea, celulele se regenerează mai repede, chiar și cele de la nivelul sistemului digestiv, care ne fac să ardem caloriile consumate.