Lifestyle

Cele mai sănătoase mâncăruri din Asia

Mâncarea asiatică este mult mai sănătoasă decât cea din bucătăria occidentală. Cu lipsa ei de produse lactate, grăsimi și aditivi, împreună cu un accent pus pe arome și pe ingrediente proaspete, este ușor să găsești opțiuni sănătoase pentru orice meniu de inspirație asiatică. Să aruncăm o privire la unele dintre cele mai sănătoase feluri de mâncare sau alimente care vin de pe acest continent.

Orez prăjit cu legume

Deși nu este o specialitate a bucătăriei asiatice, orezul prăjit cu legume este o masă simplă și gustoasă, conține legume, orez și diverse alte condimente sau sosuri, în funcție de regiune. Orezul prăjit cu legume este, de asemenea, comun în Asia de Sud, precum și în Orientul Îndepărtat; deoarece orezul este principala sursă de carbohidrați pentru India și țările înconjurătoare. În cazul în care orezul cu legume nu sună suficient de tentant, se pot adăuga arome, cum ar fi sos de soia, ulei de susan sau pastă de masala.

Supă vietnameză Pho

Pho este, în esență, o supă de tăiței care conține carne, legume, ierburi și condimente. Carnea este, de obicei, carne de vită slabă sau carne de pui. Se poate înlocui cu tofu (un înlocuitor vegetarian comun). Supa este bogată în proteine și scăzuta în grăsimi, ceea ce o transformă într-o mare sursă de energie, cu legume adăugate. Adesea, în Vietnam, este mâncata la micul dejun pentru că este o masă consistentă cu care să înceapi ziua. În funcție de restaurantul sau zona din Vietnam, Pho poate fi realizat cu sosuri diferite sau amestecuri de ierburi, oferind o aromă diferită de fiecare dată.

Pastă de curry verde

În timp ce în afară Thailandei, curryul verde poate fi destul de cremos și bogat, versiunea autentică a acestui fel de mâncare este mult mai picantă, dar și sănătoasa. Principalele ingrediente sunt  carnea (adesea pui sau pește), legume, pastă de curry verde (ardei iute, lemongrass, coriandru, printre alte ierburi și condimente), și lapte de cocoș. Atunci când este servit cu orez sau tăiței de orez, este folosit ca garnitură pe lângă carnea slabă care vine cu proteine și energie. Laptele de cocoș vine cu un plus de aromă fără a adăuga prea multă grăsime.

Condimente și gustări

În timp ce occidentalii aleg de obicei zahăr, produse ambalate, cum ar fi ketchup sau opțiuni grase, cum este maioneza, condimentele din bucătăria asiatică vor fi de obicei mai naturale. Sos de soia, tamari (similar cu soia) sau sambal (pastă de ardei iute),sunt exemple de condimente din produse naturale. Pentru snacking, asiaticii optează, în general, pentru nuci sau fructe uscate în loc de chips-uri sau biscuiți. Fără o dietă plină de aditivi inutili, grăsimi și zahăr, alimentele asiatice vor fi, în ansamblu, mult mai sănătoase decât alimentele occidentale.

Sushi japonez sau coreean

Ingredientul cheie în sushi este orezul, care poate fi brun sau alb, și poate să vină la pachet cu fructe de mare crude. Deoarece fructele de mare sunt crude, toate elementele nutritive sunt păstrate și nu se pierd în procesul de gătire. Legumele sunt, de asemenea, foarte hrănitoare. Desigur, arome puternice, cum ar fi ghimbir, sos de soia sau wasabi, se pot adăuga pentru un plus de savoare.

Pește la grătar

În bucătăria asiatică, peștele este preparat pe grătar, acesta fiind unul dintre cele mai sănătoase moduri de a găti carnea. Grill-ul nu conține prea multă grăsime și poate îndepărta orice grăsime suplimentară. În plus, grill-ul permite ca peștele să fie gătit rapid, ceea ce menține o aromă proaspătă. Peștele la grătar poate fi servit cu tăiței, orez, în bulion sau cu o salată simplă. Este adesea acoperit cu arome tipice, inclusiv sos de soia, lemongrass sau ghimbir. Peștii preferați de astiatici includ somon, ton, tilapia, sau biban de mare.

Frigărui japoneze sau coreene

Bucătăria japoneză și coreeană împărtășesc tradițiile de grătar, iar un stil comun de grătar în ambele țări este fixarea diferitelor tipuri de carne pe frigărui și plasarea lor pe grătar. Carnea poate varia de la carne de vită sau de pui, la limbă și alte organe. Carnea este însoțită de legume, cum ar fi ciuperci shiitake, germeni de fasole și varză, toate acestea fiind comune atât în bucătăria japoneză cât și în cea coreeană. Aceste frigărui sănătoase, bogate în proteine, sunt servite frecvent ca hrană de stradă(street food).