Sănătate

Cum să creștem imunitatea în sezonul rece. 10 alimente care întăresc organismul

Cum să creștem imunitatea în sezonul rece. 10 alimente care întăresc organismul

Sezonul rece a început, iar organismul nostru are nevoie de o protecție suplimentară. Imunitatea este cea mai bună armă împotriva virușilor, bacteriilor sau toxinelor. Imunitatea reprezintă anticorpii cu rol foarte important mai ales în perioada rece. Având în vedere pandemia care s-a creat la nivel global, organismul nostru are nevoie mai mult ca oricând de o imunitate puternică.

Imunitatea poate scădea din foarte multe motive, iar noi nici măcar nu realizăm aceste lucruri. Alcoolicii, fumătorii sau obezii sunt persoanele cărora le scade cel mai mult imunitatea. Alți factori care ne slăbesc organismul sunt stresul atât fizic cât și emoțional, alimentarea proastă, tulburări ale somnului, mediu toxic, etc. Toate acestea și mulți alți factori duc la o vulnerabilitate în fața infecțiilor și provoacă probleme grave de sănătate. Cel mai bine este să le evităm și să adoptăm un stil de viață sănătos.

Iată factorii care asigură o imunitate puternică:

  • Mese sănătoase și echilibrate, bogate în legume și fructe;
  • Exerciții fizice zilnic (recomandarea medicului: 30 de minute/zi);
  • Somnul suficient pentru ca organismul să se odihnească (7-8 ore pe noapte);
  • Dacă poți, renunță la fumat;
  • Consumă mai puțin alcool;
  • Spală mâinile cât de des cu putință.

10 alimente care întăresc sistemul imunitar

Alimentația este foarte importantă în menținerea unei imunități puternice. Indiferent de sezon, consumul unor alimente ajută organismul să lupte împotriva infecțiilor. Iată o listă cu 10 alimente care se pun în calea virușilor:

  1. Grapefruit – bogat în vitamina C și conține flavonoide, compuși chimici care cresc sistemul imunitar. Dacă nu vă place acest fruct, puteți apela la lămăi, mandarine sau portocale.
  2. Afine – bogate în vitaminele C, K și E, fibre și fitonutrienți. Substanțele fitochimice din componența lor ajută la inhibarea creșterii tumorilor.
  3. Migdale – bogate în vitaminele B și E și ajută la reducerea stresului din organism.
  4. Varza – des întâlnită în această perioadă, ajută la întărirea sistemului imunitar. Poate fi folosită în multe variante de mâncare sau consumată în formă naturală, sub formă de salată.
  5. Spanac – bogat în substanțe nutritive și vitamina C, este cunoscut drept „super-aliment”. Pentru rezultate mai bune, spanacul este recomandat să fie consumat în formă crudă sau puțin fiert.
  6. Broccoli – bogat în nutrienți, vitamina A și vitamina C. Consumul lui ajută organismul să lupte împotriva virușilor și crește imunitatea.
  7. Usturoi – este cunoscut încă din vremurile timpurii ca fiind cel mai bun antidot împotriva răcelii. Se poate consuma în stare proaspătă, sau pun în orice tip de mâncare.
  8. Ghimbir – tratament cu renume în ceea ce privește răceala, infecțiile respiratorii și chiar gripa. Acest aliment curăță organismul de toxine și ajută chiar și în stările de greață.
  9. Pește – conține o serie bogată de vitamine, printre care A, B6, B12, D și E. Fosforul regăsit în pește oferă sănătate oaselor. În ceea ce privește sistemul imunitar, cele mai recomandate specii pentru consum sunt păstrăvul, heringul, somonul, macroul și sardina.
  10. Iaurt degresat – cercetătorii au demonstrat că poate stimula sistemul imunitar. S-a demonstrat științific faptul că lipsa vitaminei D din organism poate ajuta apariția răcelii. Iaurtul degresat este bogat în vitamina D, iar acest lucru îl face o armă importantă împotriva gripei.