Lifestyle

Cum să dormi într-un val de căldură: știința spune să bei această băutură fierbinte înainte de culcare, pe vreme caldă

Cum să dormi într-un val de căldură: știința spune să bei această băutură fierbinte înainte de culcare, pe vreme caldă

Prea cald pentru a dormi? Oamenii de știință au găsit o soluție …

Mama tuturor valurilor de căldură este peste noi și traversăm în continuare o perioada dificilă, deși asta nu e neapărat ce sugerează toată pozele de pe plajele noastre.

Desigur, există modalități de a încerca să ne răcorim în timpul zilei cum ar fi să bem multă apă și să purtam haine mai largi și aerisite. Cu toate acestea, vremea caldă se poate dovedi a fi și mai mult o piedică atunci când vine vorba de culcare. Temperaturile înalte pe timpul serii ne pot lăsa să ne simțim inconfortabili și transpirați – și, în timp ce ne întindem în pat, cu ventiloarea care se plimbă ineficient în apropiere, ne simțim din ce în ce mai frustrați.

Deschiderea ferestrelor aduce zgomot perturbator în camera noastră, umezirea foilor sau este pur și simplu incomodă și înlăturarea pijamalelor poate înrăutăți lucrurile. Care este soluția pentru a dormi un somn odihnitor pe timp de canicla?

Ei bine, oarecum surprinzător, ar putea fi băutul unei licori calde, înainte de culcare.

Ollie Jay, cercetător la Școala de cinetică umană a Universitățîi din Ottawa, a realizat o serie de experimente în efectele pe care le poate avea o băutură fierbinte asupra temperaturii totale a corpului.

El și cercetătorii săi au descoperit că a bea ceva fierbinte te poate răcori, deoarece rezultă „într-o cantitate mai mică de căldură stocată în corpul tău”.

De ce? Ei bine, este foarte simplu: în momentul în care lichidul fierbinte intră în contact cu receptorii de temperatură ai corpului, creierul îi spune corpului să producă mai multă transpirație.

Această transpirație se răcește apoi pe suprafața pielii, reducând senzația de a fi prea cald și, în cele din urmă, făcându-ne să ne simțim mai reci.

Rezultatele experimentului au arătat clar că o ceașcă aburitoare de ceai sau cafea este cu siguranță o opțiune mai bună decât o băutură înghețată, într-o zi călduroasă.

Dar, când vine vorba de culcare, laptele cald este răspunsul.

Nu numai că vă va ajuta să vă răcoriți, dar această băutură la culcare conține și triptofan, un aminoacid care vă ajută să produceți serotonină și melatonină, hormoni care vă ajută să dormiți. Și, pentru vegani, merită menționat faptul că laptele de migdale, în mod similar, se consideră că are proprietăți serioase împotriva insomniei: este bogat în vitamine B, calciu, fier, zinc, potasiu și magneziu, toate acestea ajutând la reglarea activității creierului, la relaxarea mușchilor și la creșterea secreției de compuși care induc somnul, cum este melatonina.

Și mai bine, consumul de lapte cald este o modalitate ideală de a nu merge la culcare pe stomacul gol: s-a dovedit că durerile de stomac cauzate de foame păstrează o alertă mentală a creierului, astfel încât poate fi mult mai dificil să obțineți un somn complet dacă foamea lovește pe timpul noaptii.

Dar, desigur, o băutură caldă înainte de culcare nu este singura modalitate de a te răci în timpul unei unui val de căldură …

Cum să dormi într-un val de căldură

Neil Robinson, ofițerul principal de somn de la Sealy și-a împărtășit sfaturile de top pentru a te odihni în lunile de vară.

Dormi separat

Dacă sunteți singuri, cercetările au arătat că e posibil să fiți mai fericiți decât cei aflați în cuplu – și că sunteți mult mai probabil să dormiți în timpul unei nopți de caniculă. Nu numai că partenerii sunt mai susceptibili să ne deranjeze noaptea, dar căldura suplimentară a corpului poate face și mai greu să dormim în lunile de vară. Dormirea în paturi separate înseamnă, de asemenea, că suntem capabili să ne întindem, ceea ce ajută căldura corpului să scadă.

Evitați exercițiile fizice seara

Exercițiile făcute prea aproape de culcare nu numai că vă poate lăsa cu o creștere bruscă de energie, dar cresc și temperatura centrală a corpului, ambele făcând somnul pe vreme caldă și mai dificil. În schimb, optează pentru exerciții fizice în primul rând dimineața pentru a-ți încarca metabolismul pe parcursul zilei și a te lăsa să te simți pregătit să te odihneșți seara.

Folosiți așternuturi de bumbac

Se știe deja că hainele de bumbac ajută la păstrarea unei temperaturi mai scăzute vara, datorită respirabilității materialului și același lucru se poate spune despre lenjeria de pat din bumbac. Fibrele naturale ajută la permiterea aerului de a circula liber și de a circula prin țesătură, ceea ce ajuta la răcorirea corpului pe tot parcursul noaptii. Dacă dormitorul tău este deosebit de cald, optează pentru un cearceaf ușor de bumbac, mai degrabă decât pentru o plapumă, pentru o permite aerului să circule și mai mult.

Lasă-ți picioarele afară

Dormitul cu picioarele în afara plapumei sau cearceafului vă va ajuta să vă păstrați răcoarea. În timp ce mulți cred că ne pierdem cea mai mare parte din căldură prin cap, acesta nu este cazul. De fapt, mâinile și picioarele noastre sunt esențiale pentru păstrarea unei temperaturi scăzute, astfel încât păstrarea lor în afara cearșafurilor de pat, va ajuta la o odihnă mai bună pe parcursul nopții.

Investiți într-o saltea cu răcire

Mulți poate nu se gândesc la asta, dar salteaua pe care dormi poate afecta temperatura corpului tău. Investirea într-o saltea de calitate superioara, care să conțină tehnologii special destinate răcirii vă poate ajuta să treceți cu brio printr-o noapte mult prea calduroasă.