Lifestyle

Cum să nu mai trăiești în regret?

Cum să nu mai trăiești în regret?

Toată lumea regretă, dar nu este sănătos să stați prea mult timp să vă gândiți la regrete. Aceste sfaturi vă vor ajuta să treceți de întrebările care vă țin treaz noaptea.

Ar fi, ar putea, ar trebui

Farrah  stătea pe verandă, uimită. Așezat pe iarbă, înconjurat de prietenii lor cei mai apropiați, era soțul ei de șapte ani, privind  în ochii unei colege de serviciu care devenise parte a cercului lor social. Farrah, care locuiește în Vancouver și are 40 de ani, știa de cel puțin un an că ceva nu era în regulă în relația de cuplu. Soțul ei discuta constant despre noua sa colegă, dar Farrah a respins ideea că acesta ar putea să o înșele.

Privind în urmă acum, la opt ani după acțiune, este evident pentru ea că avea o aventură. Cu toate acestea, la vremea respectivă, Farrah nici măcar nu putea să recunoască asta, darămite să-l confrunte. Și astfel relația s-a prelungit încă un an, Farrah experimentând dureri cronice și oboseală – corpul ei părea să știe ce se întâmplă înainte ca al său creier să conștientizeze.

Finalul, când a venit în cele din urmă, a fost urât. Și aproape imediat, a început să regrete. „Am regretat că nu mă prețuiesc suficient pentru a pune întrebări grele și am regretat timpul pierdut”, spune ea. De ce a lăsat relația să decurgă normal când știa că au atât de puține lucruri în comun? Cum ar fi putut arăta viața ei dacă nu l-ar fi întâlnit niciodată?

Sentimentul de regret este o parte normală a vieții, dar să vă afundați în întrebări precum ”Ce ar fi fost?”, „Ce ar fi trebuit?” sau „Ce ar fi putut?” poate duce la anxietate și depresie și vă poate împiedica să mergeți mai departe. Iată câteva sfaturi pentru a vă antrena creierul să meargă mai departe.

Cum să nu mai trăiești în regret?

Permiteți-vă să fiți slabi

În domeniul psihologiei, regretul este cunoscut ca „gândire contrafactuală descendentă” – reimaginarea unui trecut în care deciziile pe care le luăm duc la cele mai bune rezultate posibile.

Când oamenii se gândesc cu regret, nu se gândesc:„ Dacă aș ieși cu tipul acela, ar fi fost un criminal în serie, spune dr. Simon Sherry, care conduce o echipă de cercetare a personalității la Dalhousie. Universitatea din Halifax. Se gândesc:„ El ar fi putut fi iubirea vieții mele

Sigur, scenariul în cel mai bun caz s-ar fi putut împlini. Dar la fel de probabil nu ar fi fost așa. În plus, probabil că ați avut câteva motive foarte bune la momentul respectiv pentru a merge pe un alt drum. Poate că erai prea tânăr pentru a accepta acea propunere de căsătorie sau prea obosit pentru a urma acel master. Din păcate, avem tendința de a pierde această perspectivă atunci când suntem în modul de regret.

Deși poate fi dificil de făcut, este crucial să fii compătimitor față de sinele tău din trecut.

Concentrează-te pe prezent

Cu doar câteva generații în urmă, am trăit într-o lume cu foarte puține alegeri. Ai crescut și ai făcut cam ceea ce au făcut părinții tăi.

„Problema zilelor noastre este că avem posibilități aparent nelimitate, iar oportunitatea creează regret”, spune Sherry.

Ar fi trebuit să studiez ingineria în loc de istorie? Ar fi trebuit să călătoresc în loc să mă așez și să întemeiez o familie? Nu ajută să-ți vezi prietenii postând imagini cu cele mai bune vieți pe rețelele de socializare, provocând ceea ce Sherry numește „comparație socială ascendentă”.

Dar  reflectarea la trecut este contraproductivă. Aceasta duce la inacțiune, deoarece oamenii care regretă sunt adesea prea ocupați să se predea auto-urâciunii retrospective pentru a coborî de pe canapea. Un antidot imediat este să vă mișcați: mergeți la sală, luați o chitară. Ideea este să îți ții creierul prea ocupat pentru a nu avea timp să te gândești la trecut.

Practicarea atenției – o formă de meditație care te încurajează să-ți permiți gândurilor regretabile să treacă și să iasă din cap fără să te blochezi acolo – este un alt mod de a elimina angoasa cu privire la trecut.

Mintea încărcată este aproape antiteza regretului, prin faptul că depui un efort deliberat pentru a-ți direcționa atenția către momentul prezent”, spune Sherry.