Home > Diverse > Lifestyle > Cum să revii la alimentația normală dacă ai ținut post?
Lifestyle

Cum să revii la alimentația normală dacă ai ținut post?

Cum să revii la alimentația normală dacă ai ținut post?

După cum știm, în această perioadă foarte mulți creștini doresc să își purifice atât corpul cât și mintea, drept urmare aceștia postesc pentru o perioadă destul de lungă de timp. Potrivit medicilor, această perioadă a postului este foarte benefică pentru organism și ajută deosebit de mult la reglarea colesterolului și a glicemiei, cât și normalizarea valorilor referitoare la tensiunea arterială. Cum facem însă trecerea de la acest regim alimentar la unul normal fără a ne da organismul peste cap vom observa în cele ce urmează.

Pentru început, este de reținut că nu trebuie să mâncăm o cantitate enormă de mâncare bazată pe produse de origine animală, deoarece acest lucru poate fi dăunător organismului. Hidratarea este un factor cheie indiferent de perioadele alimentare, dar mai ales în perioada tranziției alimentare.

În perioada postului consumăm foarte multe legume și fructe care conțin apă, iar pentru a rămâne la același nivel și după ce am încheiat această perioadă, trebuie să consumăm mai multă apă pentru a avea o digestie mai bună. În ceea ce privește hidratarea, putem opta și pe supe sau ciorbe care conțin carne, în acest fel vom avea un echilibru între nivelul apei și cel al produselor animale.

Este important să consumăm carne slabă pe care o putem asocia cu un piure de cartofi sau cu o salată de legume, astfel nu ne vom simți rău după masă. Porțile de mâncare trebuie să fie mai mici decât de obicei, iar conținutul acestora trebuie să fie echilibrat.

Putem aduce și un plus acestei treceri a regimului cu ajutorul ceaiurilor. Putem consuma diferite ceaiuri, însă specialiștii recomandă în mod deosebit ceaiurile de mușețel, cele de mentă sau cele de fenicul deoarece ele sunt cele mai potrivite remedii naturiste în prevenirea crampelor, a indigestiilor, a disconfortului și a balonării.

Ceaiul poate fi servit după mese, dar și în timpul serii înainte de a ne pune în pat. Acestuia îi putem adăuga și o linguriță de miere și câteva feliuțe de lămâie, astfel pe lângă faptul că vom avea o hidratare corespunzătoare și vom oferi un pansament stomacului, ne vom întări și imunitatea în această perioadă a sezonului rece.