Monden > Divertisment > Lifestyle > Cum să ții post fără să te înfometezi și fără să duci lipsă de vitamine și minerale?
Lifestyle

Cum să ții post fără să te înfometezi și fără să duci lipsă de vitamine și minerale?

Cum să ții post fără să te înfometezi și fără să duci lipsă de vitamine și minerale?

După cum știm în această perioadă creștinii ortodocși au intrat în perioada postului, iar acesta nu doar că este benefic sufletului, însă este la fel de benefic și organismului nostru.

Cele două mari posturi bisericești se țin în perioadele de timp în care sistemul nostru imunitar este predispus răcelilor, totul din cauza schimbărilor de temperatură. În aceste perioade mai multe persoane sunt predispuse virozelor, răcelilor și a infecțiilor, drept urmare organismul nostru are nevoie de o cantitate mult mai mare de vitamine și minerale care să ne ajute să combatem astfel de perioade.

În cazul în care nu știi ce fel de vitamine și minerale sunt benefice organismului tău, sfatul nostru este să consulți un medic, acesta îți va transmite ce trebuie să consumi. Dacă te numeri printre persoanele care au diferite vicii precum alcoolul sau fumatul și dorești să ții post, trebuie să reții că perioada postului este și o perioadă de detoxifere a organismului, iar aceste vicii nu te vor ajuta în procesul pe care ți-l propui.

Multe persoane consideră că în această perioadă a postului este bine să evităm și dulciurile, însă acest lucru nu este necesar. Postul nu reprezintă o dietă strictă, în care nu avem voie să consumăm alimente dulci, drept urmare puteți mânca cu ușurință anumite alimente dulci de post, care se găsesc în comerț sau puteți să vă faceți acasă prăjiturile bine știute cu mere sau dovleac.

De asemenea, dacă nu preferați dulciurile de această natură, fructele se numără printre cele mai dulci alimente, iar acestea sunt extrem de bogate în vitamine, fapt ce ne dezvoltă sistemul imunitar. Pentru persoanele care nu pot renunța la lactate, chiar și în această perioadă, există și o altă variantă, anume laptele de soia, laptele de cocos sau laptele de migdale, pe care îl puteți face și acasă.

Alimente pe care le poți consuma fără probleme în această perioadă

Pentru ca această perioadă să nu devină monotonă trebuie să schimbăm din când în când alimentele pe care le consumăm. În general mâncărurile de post au la bază cartoful, varza sau fasolea, însă puteți recurge și la alte alimente precum roșiile, salata, avocado, ciupercile, măslinele, mazăre, orez sau năut cu care puteți face diferite tipuri de salate sau mâncăruri pe placul dumneavoastră.

Toate acestea alimente vegetale sunt extrem de bogate în vitaminele și mineralele de care organismul nostru are nevoie, iar consumul lor în această perioadă de timp este extrem de benefic. Pe lângă toate acestea și hidratarea corespunzătoare reprezintă un factor esențial în detoxifierea organismului.

Ceaiurile, sucurile de fructe sau supele ne ajută la menținerea unui sistem imunitar sănătos, iar consumul lor este extrem de important în alimentația zilnică.