Home > Diverse > Sănătate > Dieta de post. Scapă rapid de kilogramele în plus chiar și în postul Paștelui
Sănătate

Dieta de post. Scapă rapid de kilogramele în plus chiar și în postul Paștelui

Dieta de post. Scapă rapid de kilogramele în plus chiar și în postul Paștelui

În perioada postului multe diete par greu de ținut, deoarece există o strictețe atunci când vine vorba despre alegerea alimentelor, însă o dietă cu mâncare de post este chiar benefică pentru organism. Primii pași către succes sunt cei prin care trebuie să știm cu ce să înlocuim carnea. Apoi, drumul către renunțarea la kilogramele în plus este unul sigur.

Și în post se pot da kilograme jos

O parte dintre oameni țin post din motive religioase, însă există și persoane care aleg postul ca o cură de detoxifiere. Ei bine, o dietă de post nu este atât de grea și ajută rapid în procesul de slăbire. În mod normal, o dietă de acest tip este ținută maxim șapte zile, iar consultarea unui medic de specialitate este esențială.

În primul rând, la o astfel de dietă, poți consuma fructe în orice cantitate, însă de preferat ar fi dimineața. Ele pot fi consumate sub formă de compot, crude, sau în sucuri. Și legumele sunt permise în cantități mari deoarece înlocuiesc proteinele. Cât despre cerealele integrale, se poate alege orezul brun. Pâinea trebuie să fie integrală și prăjită. Nucile, migdalele sau alunele trebuie consumate zilnic, în cantități foarte mici (50 de grame).

Consumul de lichide trebuie să fie de minim 2-3 litri pe zi. Pot fi consumate și ceaiuri, dar și cafea. Nu se consumă băuturi carbogazoase și alcool. Apa poate fi consumată cu lămâie și mentă, iar sucurile de casă nu trebuie să conțină zahăr.

Nu ai voie să mănânci: carne de porc, vită, pui, curcan, pește, fructe de mare, ouă, grăsimi de origine animală, lapte și alte lactate, zahăr, dulciuri și mâncare de tip fast-food.

mâncare de post

Foto: Pexels.com

Idei rapide de meniu pentru o dietă cu mâncare de post

În primul rând, mesele trebuie să fie 3 principale și 2 gustări. Dimineața, la micul dejun, pot fi consumate salate de fructe, iaurt de soia, sau ceai cu două felii de pâine prăjită și dulceață light. La gustarea 1, la 3 ore de la prima masă, se poate bea un pahar de suc din pulpă de portocale sau kiwi.

La prânz se pot consuma salate din fasole sau porumb cu roșii, castraveți și ceapă roșie. Se mai pot consuma salate cu nuci și morcovi, rucola și soia, sau orientale (cartofi, ulei de măsline, sare, piper, ceapă și castraveți murați). O alternativă este mâncarea de mazăre, făcută fără orice fel de carne.

La cealaltă gustare, tot la 3 ore după masa de prânz, se poate consuma un ardei, un morcov sau un alt suc pe bază de fructe sau legume sau doi biscuiți digestivi.

Seara, la cină, supa de legume este cea mai potrivită, însă se pot consuma și legume la cuptor cu soia, paste integrale cu sos de roșii și busuioc, usturoi și ulei de măsline, tocăniță de ciuperci, orez cu legume, sau sote de spanac, ori guacamole.

Desigur, nu uita că sportul trebuie să facă parte din rutina zilnică dacă îți dorești să slăbești. De la mersul pe jos minim 30 de minute și până la fitness, yoga sau exerciții cardio, toate trebuie să facă parte din viața ta.

Notă redacție: Informațiile din acest articol nu înlocuiesc sfaturile unui medic și nici alte tratamente recomandate de specialiști!