Monden > Divertisment > Lifestyle > Dieta mediteraneană, cea mai populară dietă a anului. Totul despre regimul care a cucerit lumea și vedetele
Lifestyle

Dieta mediteraneană, cea mai populară dietă a anului. Totul despre regimul care a cucerit lumea și vedetele

Dieta mediteraneană a devenit tot mai populară în rândul vedetelor și al persoanelor care-și doresc să scape de kilogramele în plus, iar laudele pare că sunt pe merit. Este un regim ușor de urmat, fără prea multe restricții, care va schimba pentru totdeauna modul în care vedeai până acum dietele.

Ce este dieta mediteraneană și cum funcționează

Dieta mediteraneană, după cum spune și numele, este inspirată din alimentația locuitorilor din Zona Mediteraneană. În principal, acest regim este bazat pe mâncăruri bogate în nutrienți, care își hrănesc corespunzător corpul și te fac să te simți mereu sătul.

Regimul poate fi vizualizat ca o piramidă, la baza căreia se află toate bunătățile naturii, cum ar fi fructele, legumele și cerealele. Urmează apoi peștele și fructele de mare, lângă care stau produsele lactate, ouăle și carnea albă. Pe ultimul loc găsim carnea roșie și dulciurile, care nu sunt însă excluse, ci ar trebui să fie doar consumate în cantități mai mici.

Așadar, o zi normală de alimentație ar trebui să conțină cât mai multe legume verzi, fructe, fasole, nuci, alune, dar și rădăcinoase și cereale integrale, pline de nutrienți. Porțiile de proteină consumate nu ar trebui să depășească dimensiunea pumnului, iar ingredientul secret sunt, bineînțeles, grăsimile, reprezentate în mod special de uleiul de măsline.

Regula de aur a acestei diete este ca produsele consumate să fie cât mai puțin procesate. Pe înțelesul nostru, dacă lista de ingrediente este lungă și conține denumiri pe care nici măcar nu le putem citi, nu are ce căuta în corpul nostru.

Și avânt toate acestea în vedere, poate este greșit să numim acest tip de alimentație o dietă, căci este mai mult un stil de viață sănătos. Nu promite că te va scăpa de kilogramele în plus într-o săptămână, dar specialiștii garantează că efectele pe care le are pe termen lung asupra trupului nostru sunt fantastice.

Câteva sfaturi atunci când începi dieta mediteraneană

În primul rând, ia în serios aspectul legat de uleiul de măsline. Investește într-un ulei bun, extravirgin și presat la rece și folosește-l cu încredere atunci când gătești sau îți prepari salate.

Poți apoi să îți alegi câteva zile în care să nu consumi deloc carne, ci în schimb să optezi pentru variante de post. Este recomandat ca cel puțin două zile pe săptămână să-ți lași corpul să se bucure de nutrienții fructelor și al legumelor, deoarece vei observa că această schimbare va acționa asupra ta și ca un proces de detoxifiere.

Renunță la dulciuri și înlocuiește-le cu fructe sau preparate sănătoase, care nu conțin zahăr. Dacă nu ai încercat acum combinația dintre brânză feta și fructe, acum e momentul să-i acorzi o șansă.

Carnea roșie ar trebui consumată rar și în moderație. În schimb, poți opta cu încredere pentru pește și fructe de mare, pe care să le aromezi apoi cu ulei de măsline și usturoi. Nu-i așa că sună tare bine?

Nu în ultimul rând, nu uita că corpul tău are nevoie de produse lactate și de ouă, mai ales că au atât de multe beneficii pentru tine .