Lifestyle

Diete celebre și tot ce trebuie să știm despre ele. Functionează sau sunt doar mituri?

Diete celebre și tot ce trebuie să știm despre ele. Functionează sau sunt doar mituri?

Cu atât de multe diete la dispoziție, parcă nici nu mai știi pe care să o alegi. Toate promit rezultate imediate, fără prea mult efort și fără să stai flămând toată ziua, însă cine să le mai credă? Orice femeie își dorește un corp de invidiat și este gata să facă multe sacrificii pentru el, însă nu toate știu să opteze pentru varianta care să li se potrivească.

Ca să slăbești eficient, trebuie în primul rând să îți întelegi corpul și nevoile sale. Fiecare individ este unic în felul lui, așa că de ce să te forțezi să ții un regim, doar pentru că ți-a fost recomandat de o vedetă sau o persoană apropiată ție? Procesul de pierdere a kilogramelor în plus este unul lung și anevoios, însă nu unul imposibil.

Primul pas pe care trebuie să îl faci atunci când vrei să slăbești este să îți promiți ție că vei face orice îți stă în putere pentru a-ți atinge țelul. Nu trebuie să îți propui ceva imposibil, ci doar să îți iei în considerație stilul de viață și sacrificiile pe care ești dispus să le faci. Apoi, urmează informarea.

După cum spuneam anterior, există multe diete care promit să își facă această călătorie mult mai ușoară. Majoritatea create de nutriționiști sau persoane avizate, oferă un plan bine stabilit înainte și reguli de la care nu trebuie să te abați. Totuși, nu toate se adresează acelorasi persoane. Nevoile alimentare ale fiecăruia sunt diferite, precum și stilul de viață și programul de la care nu putem să ne abatem.

Ai încercat vreodată să ții o dietă și ai eșuat? Poate nu era cea potrivită pentru tine. Înainte să încerci ceva, ar trebui să știi că ai întotdeauna variante și ești liber să o alegi pe cea care îți surâde cel mai mult.

Pentru cei care sunt determinați să slăbească, oferim mai jos o listă cu 10 dintre cele mai cunoscute diete din lume și ce presupun acestea. După ce terminați de citit, posibil ca ideile pe care le aveați până acum despre regimuri și alimentație sănătoasă să se schimbe radical.

Dieta Rina

„Dieta Rina” sau „dieta de 90 de zile”, după cum este cunoscută în rândul nutriționiștilor, este un regim care capătă în ultimii ani tot mai multă popularitate. Apărută pentru prima oară în America și inventată de un sportiv, este recomandată chiar și de adepții tratamentelor naturiste, fiind considerată deloc nocivă organismului.

Această dietă promite însă rezultate realiste, ci anume 10-15 kilograme, care sunt pierdute în decursul a trei luni de zile. Așadar, procesul de slăbire este unul ușor, care are loc gradual și nu poate să ne dea peste cap sistemul digestiv.

Pe lângă kilogramele pierdute, s-a demonstrat că Rina are efecte benefice chiar și asupra sănătății. Conform afimațiilor nutriționiștilor, reglează tensiunea și sistemul digestiv.

Pentru cei care nu cunosc acest lucru, sistemul nostru digestiv, poate, într-adevăr să fie schimbat. Aceste aspect este unul chiar necesar atunci când vorbim de slăbit, deoarece nu vrem ca greutatea să se pună la loc după toate eforturile pe care le-am făcut până în acel moment.

Cu alte cuvinte, dieta Rina pune la treabă metabolismul leneș și stimulează arderea grăsimilor. O dată ce ai terminat cele 90 de zile, kilogramele pierdute nu se vor mai întoarce niciodată la tine.

Regimul alimentar propus este unul foarte sănătos, în special dacă sunt respectate regulile sale de bază. În fiecare zi se consumă doar o anumită categorie de alimente, iar după 4 zile se reia acest ciclu. Dimineața se mânâncă doar fructe, iar seara se consumă jumătate din cantitatea de la prânz.

Iată cum ar trebui să arate 4 zile ale dietei Rina:

Ziua 1: este de obicei ziua de proteine, așa că se pot consuma în voie carne de orice fel, însă aceasta trebuie pregătită fie la cuptor, grătar, sau fiartă. Pentru vegetarieni, se poate înlocui cu ouă, lapte, brânză, iaurt. Ideea finală este să ai un raport caloric de 200 de grame de proteine până la ultima masă.

Ziua 2: este ziua de amidon și a legumelor. Aici variantele sunt infinite, căci acestea pot fi combinate în fel și chip pentru a obține preparate delicioase, care să te facă să uiți că ți o dietă. Cum sună niște cartofi la cuptor cu o salată mare, sau niște orez cu ciuperci?

Ziua 3: este ziua destinată carbohidraților, atât de iubiți de toată lumea. Aici intră zahărul, pizza, pastele, dulciurile. Bineînțeles, asta nu înseamnă că este ziua abuzurilor. Fiecare preparat trebuie să fie sănătos și să nu abunde în grăsimi sau zahăr, atât de nocive corpului.

Ziua 4: este ziua vitaminelor sau a fructelor. Se consumă fructe de orice felm semințe și nuci. De data aceasta mesele se iau din două în două ore, așa nu ai când să simți că îți este foame.

Dieta Daneză

Dieta daneză este un regim excelent pentru slăbit și pentru detoxifierea corpului. Cum te face să slăbești rapid, durează doar 13 zile, timp în care poți ajunge la rezultate uimitoare. A fost creată de un doctor de origine daneză, care adesea trata persoane cu probleme de sănătate. După ce și-a câștigat reputația, această dietă a călătorit în toată lumea, lăsând mulți oameni fericiți.

Totul funcționează după un principiu foarte simplu: ai voie să consumi doar 600 de calorii pe zii. Datorită acestui deficit caloric mare, se obțin și rezultatele rapide de care aminteam mai sus. Corpul tău va intra într-o așa numită „stare de urgență” și se va forța să consume din rezervele de grăsime pentru a-ți asigura energie de-a lungul unei zile.

Regimul este unul dintre cele mai restrictive din câte există, iar regulile trebuie respectate cu exactitate. În cazul în care nu ai reușit să te ții de plan, poți încerca această dietă din nou abia după 6 luni. Așadar, consideră-ți bine posibilitățile daca vrei să slăbești.

Că tot vorbeam de reguli, acestea ar trebui să fie amintite acum. Consumult de gustări este interzis și trebuie consumate doar 3 mese pe zi. Dacă simți că îți este foame, poți bea doar apă, până când senzația a dispărut.

Mesele sunt bine stabilite înainte, așa că nu lasă loc de interpretări. Dacă ești o persoană căreia îi place să aibă libertate atunci când vine vorba de alimentația sa, ar trebui să alegi altă dietă. Pentru cei care totuși încă se încumetă să încerce, planul de mese se poate găsi cu ușurință în mediul online.

Motive pentru care această dietă este nocivă: raportul caloric este unul extrem de mic, pot apărea stări de oboseala, însă și sistemul imunitar are de suferit.

Dieta Dukan

Dieta Dukan este o dietă care se bazează pe originile noastre preistorice. Conform lui Pierre Dukan, strămoșii noștri aveau un regim bogat în proteine animale și legume sau fructe. Așadar, aceasta ar trebui să fie și alimentația pe care noi să o urmăm în zilele noastre.

Dukan are o lista strictă de 100 de alimente, care pot fi consumate în orice cantitate și combinație se dorește. 68 dintre acestea sunt „proteine pure”, în timp ce 32 sunt legume.

Există 4 stagii ale dietei: în prima fază se consumă doar proteine (2-5 zile), în a doua fază se introduc și legumele(3 zile pentru fiecare kilogram pe care vrem să îl dăm jos), în a treia fază  se pot introduce cantități mici de fructe, lactate sau făinoase, iar a patra fază este cea în care alimentația revine la normal, atunci când s-a ajuns la greutatea dorită.

Chiar dacă promite rezultate uimitoare, medicii avertizează că această dietă poate crea probleme la nivelul rinichilor și al ficatului. De asemenea, nu acoperă necesarul de nutrienți de care are nevoie corpul nostru.

Dieta Disociată

Această dietă își propune să dea peste cap orice cunoșteam despre nutriție până acum. Acest lucru înseamnă că modul în care am fost obișnuiți să mâncăm până acum, variat, este unul greșit.

Creată la începutul anilor 90 de către Dr. William Howard Hay, este una dintre cele mai vechi diete din lista noastră. Este, înainte de orice, nu o dietă propriu-zisă, ci o modalitate prin care îți creezi mesele alegând alimente cu proprietăți digestive similare. Mâncarea se împarte conform acestui criteriu în 3 categorii: acid, alcalin și neutru.

Dr. Hay era de părere că felul în care asociem alimentele ne poate încetinii sistemul digestiv. Acest lucru este datorat enzimelor produse de corp pentru a digera categoriile de alimente amintite mai sus.

Așadar, regula dietei este una singură, ci anume: poți consuma o singură categorie de alimente la o masă sau într-o zi, în funcție de cum preferi. Cele trei categorii sunt proteinele, alimentele cu amidon și alimentele neutre. Dr. Hay a oferit un ghid foarte detaliat legat de aceste categorii, care poate fi consultat oricând. Este strict interzis consumul de cofeină sau alcool.

Dieta Ketogenică

Dieta ketogenică- sau keto, pe scurt- este un regim alimentar care se bazează pe consumul de proteine și grăsimi, în timp ce carbohidrații trebuie evitați cât mai mult cu putință. Este un principiu de 60%-30%-40% destul de ușor de urmat, însă foarte restrictiv.

În prezent, este una dintre cele mai populare modalități de slăbire. Conform studiilor, se pare chiar că are beneficii asupra sănătății și metabolismului nostru.

Această dietă presupune reducerea în mod drastic a carbohidraților și înlocuirea lor cu grăsimi. Metabolismul nostru intră în faza de „ketosis” în urma acestui proces, care arde rezervele de grăsimi din corp și le folosește pentru energie.

Sunt recomandate așadar carnea, lactatele, semințele, uleiurile, legumele și fructele. Consumul de făinoase și zahăr este interzis.

Regimul poate fi ținut oricât este nevoie, iar multe persoane care au încercat această dietă s-au obișnuit cu acest stil de viață și chiar l-au păstrat după ce au scăpat de kilogramele în plus nedorite. Deoarece este bogată în grăsimi sănătoase, oferă un nivel de energie ridicat și nu impune un deficit caloric, cu toate că este recomandat.

Dieta Balerina

Această dieta este din nou una restrictivă și nerecomandată persoanelor care nu se pot ține de un regim alimentar stabilit în prealabil. Nu se recomandă persoanelor care suferă de afecțiuni ale rinichilor sau ale stomacului.

Este o dietă scurtă, de maxim 14 zile, care promite însă rezultate uimitoare. Cine nu și-ar dori să slăbească câte un kilogram în fiecare zi?

Ei bine, oricât de tentat sună această promisiune, sunt mulți factori care trebuie luați în considerare. Pentru a duce la bun sfârșit această dietă trebuie să te înarmezi cu multă răbdare și să incluzi în programul tău de zi cu zi cel puțin 30 de minute de mișcare. Mai mult, se poate ține doar o singură dată pe an, fiind un regim foarte restrictiv.

Se consumă în fiecare zi aceleași alimente, la orele stabilite în program. Dimineața la ora 8:00 se bea doar o cană de cafea, fără zahăr, apoi abia la ora 10:00 se pot consuma două ouă fierte. Urmează apoi gustarea de la ora 12:00 și anume un pahar de suc de roșii, care este urmat apoi de prânzul de la ora 14:00, când se mănâncă o bucată de carne albă și o felie de pâine integrală. Până seara se mai consumă un măr la ora 16:00, iar cina se ia la 18:00, când se mănâncă doar 100 de grame de brânză.

Riscurile acestei diete sunt foarte ridicate, mai ales că nu permite consumul de alte alimente înafară de cele specificate în planul prezentat mai sus. Dacă totuși vă încumetați să încercați, ar trebui să renunțați în momentul în care apar stările de oboseală, greață sau nervozitate.

Dieta Montignac

Dieta Montignac poate părea complicată la început, însă în momentul în care te familializezi cu ea și cu noțiunea de Index Glicemic, totul devine mult mai ușor.

Acest regim este rezultatul anilor de muncă a doctorului Michel Montignac și a echipei sale. A creat această dietă pentru a slăbi el însuși, apoi a împărtășit metodele sale și cu restul lumii. Totul se bazează pe indexul glicemic al alimentelor, care afectează nivelul de glucoză din sânge după ce mâncăm.

Se consumă doar acele alimente care au un indice glicemic mai mic de 35, care să nu provoace o ridicare accentuată a niveluilui de zahăr din sânge. Acest lucru ne împiedică să acumulăm  și chiar să eliminăm grăsimea din corpul nostru.

Se recomandă 3 mese pe zi, însă trebuie respectate cu strictețe câteva reguli.

La micul dejun există două posibilități de asociere a alimentelor: carbohidrați și proteine sau proteine și grăsimi.

Urmează apoi prânzul și cina, care trebuie să fie alcătuite fie din proteine și grăsimi cu un indice glicemic sub 35, fie din carbohidrați care nu conțin grăsimi saturate și au un indice glicemic sub 50.

Informațiile de care ai nevoie pentru această dietă sunt accesibile online, însă e nevoie de multă documentație înainte de a începe. Dacă există calcule greșite sau abateri, rezultatele vor fi dezamăgitoare.

Dieta Japoneză

Avem aici o dietă care se adresează persoanelor care vor să slăbească doar câteva kilograme într-un timp scurt. Nu este recomandată celor care vor rezultate de lungă durată, iar specialiștii ne sfătuiesc să stăm cât mai departe de ea. Chiar dacă nu ne poate afecta sănătatea, se pare că kilogramele se vor pune la loc la fel de ușor cum au fost date jos.

Regimul durează doar 3 zile și permite consumul de orez, pește, fructe și legume. Acestea trebuie consumate în catități mici și împărțite în 3 mese. Fiecare masă trebuie să conțină orez, în timp ce celelalte alimente trebuie consumate cu precauție.

Se recomandă ca mesele să fie luate la ore fixe și să fie consumate cu răbdare, într-un timp cât mai lung. Așadar, dacă sunteți mereu pe fugă, dieta aceasta nu este pentru voi.

Dieta fulger

Ultima pe lista noastră, dar nu cea din urmă, este cunoscuta dietă fulger. Este recomandată doar în situații urgente, în care trebuie să slăbim câteva kilograme în doar câteva zile.

La fel ca și dieta Japoneză, acest regim se desfășoară în doar 3 zile. Este extrem de restrictivă și nu este recomandată deloc de nutriționiști, mai ales că ne poate da peste cap sistemul digestiv.

Există doar trei reguli, fiecare alocată fiecărei zi de dietă. În prima zi se consumă doar apă, în a doua doar fructe, iar a treia zi este destinată legumele. Alimentele din ultimele două zile trebuie să fie crude, fierte sau la grătar, fără grăsimi sau alte adaosuri.