Monden > Divertisment > Lifestyle > Iată ce trebuie să faci seara înainte de a te băga în pat pentru a avea un somn cât mai bun!
Lifestyle

Iată ce trebuie să faci seara înainte de a te băga în pat pentru a avea un somn cât mai bun!

Iată ce trebuie să faci seara înainte de a te băga în pat pentru a avea un somn cât mai bun!

În ultima perioadă, din ce în ce mai multe persoane ajung să nu mai doarmă deloc bine noaptea fără să înțeleagă prea bine care este realul motiv. Specialiștii au efectuat o mulțime de teste și au descoperit că insomnia este cauzată de lucrurile pe care le facem sau nu înainte de a ne băga seara în pat.

Pentru a rezolva problemele cauzate de insomnie și stare de oboseală permanentă, iată mai jos câteva lucruri pe care este indicat să le faci înainte de a te pune la somn, dar și o serie de lucruri pe care ar trebui să le eviți cu strictețe dacă vrei să scapi de insomnie.

Lucruri pe care trebuie să le faci înainte să te bagi la somn:

  • În primul rând, înainte de a te pune la somn cel mai important lucru este să lași de-o parte toate dispozitivele electronice precum laptopul, telefonul sau televizorul. Aceste dispozitive vă pot face să pierdeți noțiunea timpului și veți ajunge să adormiți foarte târziu;
  • Încercați o serie de exerciții fizice în aer liber cu câteva ore înainte de ora de culcare. Veți putea observa că reuși să vă relaxați mult mai repede, iar oboseala și dușul fierbinte de după exercițiile fizice vă vor produce starea de somnolență;
  • Pentru cei care își doresc, există o mulțime de ceaiuri pe bază de plante, care au ca scop liniștirea corpului și care te vor ajuta să adormi;
  • Unii medici recomandă și meditația înainte de somn, deoarece este dovedit științific că reduce considerabil anxietatea și starea de agitație.

Lucruri pe care ar trebui să le eviți înainte de somn

  • Ai foarte mare grijă la ceea ce mănânci înainte de a te pune în pat. Cu cât vei consuma mai multe proteine, cu atât corpul tău va produce mai multă dopamină și astfel somnul va întârzia să apară;
  • Evită dușurile foarte reci sau dușurile foarte fierbinți. Cel mai bine ar fi să faci o baie cu apa nici prea rece, nici prea caldă, folosind mai apoi o serie de uleiuri ( de preferat lavandă) pentru a vă induce o stare de liniște;
  • Chiar dacă ești o persoană activă, încearcă să eviți mișcarea chiar înainte de ora de culcare. Sportul nu te va face să adormi, ba din contră, îți va da un boost de energie, ce te va ține treaz mult timp după ora de somn.
  • Nu este un secret faptul că dulciurile sau cafeaua sunt strict interzise înainte de somn. Chiar dacă sunt multe persoane care consideră că o cafea băută la ora 20:00 nu afectează cu absolut nimic somnul, lucrurile nu stau deloc așa. Încercați să consumați în loc de o cană de cafea, o ceașcă de ceai de mușețel.