Sănătate

Nivelurile recomandate de colesterol în funcție vârstă

Nivelurile recomandate de colesterol în funcție vârstă
Sursa: secom.ro

O sănătate bună a inimii este ca un element constitutiv: este o realitate cumulativă. Cu cât încercați mai devreme să adoptași un stil de viață sănătos, cu atât puteți fi mai sănătoși pe măsură ce îmbătrâniți. Gândiți-vă să faceți mici modificări acum. Unele care vor duce la schimbări mari ani mai târziu. Este ca un tren care își schimbă ușor cursul, ceea ce duce la o diferență mare în destinația sa finală. Acest lucru este valabil mai ales atunci când vine vorba de colesterol ridicat.

Colesterolul este o substanță grasă pe care o produce ficatul. Se găsește și în anumite alimente. Corpul dumneavoastră are nevoie de colesterol pentru a funcționa corect. Dar dacă aveți prea mult din tipul rău de colesterol – LDL – vă puneți riscul de a avea un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

Colesterolul din fluxul sanguin se poate acumula în pereții vaselor de sânge, provocând blocaje care pot duce la:

  • scăderea fluxului sanguin către inimă și risc crescut de atac de cord;
  • scăderea fluxului sanguin către creier și risc crescut de accident vascular cerebral;
  • dacă aveți colesterol ridicat vă crește riscul de boli de inimă.

Nivelul total de colesterol este cantitatea totală de colesterol găsită în sânge. Se compune din:

  • lipoproteine ​​cu densitate mică (LDL);
  • lipoproteine ​​cu densitate mare (HDL);
  • trigliceride;
  • LDL este, de asemenea, numit colesterol „rău”, deoarece vă blochează vasele de sânge și crește riscul de boli de inimă. HDL este considerat colesterol „bun”, acesta vă ajută să vă protejați de bolile de inimă. Cu cât HDL este mai mare, cu atât mai bine.

În cele din urmă, colesterolul total include un număr de trigliceride. Acestea sunt un alt tip de grăsime care se poate acumula în organism și sunt considerate „elementele de bază” ale colesterolului. Nivelurile ridicate de trigliceride și nivelurile scăzute de HDL cresc riscul apariției de boli de inimă.

Colesterolul la adulți

American Heart Association recomandă ca toți adulții să își verifice nivelurile de colesterol la fiecare 4 până la 6 ani, începând cu vârsta de 20 de ani. Moment în care nivelul colesterolului poate începe să crească. Pe măsură ce îmbătrânim, nivelul colesterolului tinde să crească. Bărbații prezintă, în general, un risc mai mare de colesterol decât femeile. Cu toate acestea, riscul unei femei crește după ce intră la menopauză. Pentru cei cu colesterol ridicat și alți factori de risc cardiac, precum diabetul, se recomandă teste mai frecvente.

Colesterolul la copii

Copiii care sunt activi fizic, au o dietă sănătoasă, nu sunt supraponderali și nu au antecedente familiale de colesterol ridicat prezintă un risc mai scăzut de a avea colesterol ridicat. Liniile directoare actuale recomandă ca toți copiii să treacă prin același proces de verificare al colesterolului între 9 și 11 ani, iar apoi între 17 și 21 de ani. Copiii cu mai mulți factori de risc, cum ar fi diabetul zaharat, obezitatea sau antecedentele familiale de colesterol ridicat, ar trebui să fie verificați între 2 și 8 ani și din nou între 12 și 16 ani.

Vestea bună este că schimbările stilului de viață sunt în mod eficient, vă ajuta să reduceți nivelul colesterolului. De asemenea, sunt destul de simple și se pot face la orice vârstă. Modificările includ:

Mișcarea

Activitatea fizică vă poate ajuta să pierdeți în greutate și să vă măriți colesterolul HDL. Scopul este de 30 până la 60 de minute pe zi de exerciții cardiovasculare moderate, cum ar fi ciclism, jogging, înot și dans, de cel puțin 5 ori pe săptămână.

Mănâncă mai multe fibre

Încercați să adăugați mai multe fibre la dieta dvs., cum ar fi înlocuirea pâinii albe și a pastelor cu cereale integrale.

Mănâncă grăsimi sănătoase. Grăsimile sănătoase includ:

  • ulei de măsline;
  • avocado;
  • anumite nuci.

Limitați aportul de colesterol. Reduceți cantitatea de alimente cu conținut ridicat de grăsimi, cum ar fi:

  • brânză;
  • laptele;
  • carnea roșie bogată în grăsimi;
  • Renunță la fumat. Fumatul scade colesterolul HDL. Dacă fumați, renunțarea vă poate ajuta să vă gestionați mai bine nivelul de colesterol.

Este important să ne amintim că toată lumea este diferită. Istoricul familial și dacă aveți sau nu alte afecțiuni, cum ar fi diabetul sau obezitatea, joacă un rol în riscul individual. Discutați cu medicul de familie despre nivelurile de colesterol și întrebați ce cred ei că ar trebui să fie numărul dumneavoastră. Cheia este să ai niveluri normale de colesterol pe tot parcursul vieții. O concepție greșită este că oamenii pot avea colesterol slab controlat ani de zile și apoi decid să ia măsuri. Până atunci placa ar fi putut să se acumuleze deja.

Limitați consumul de alcool

American Heart Association recomandă consumul de alcool cu ​​moderare, ceea ce înseamnă, în medie, nu mai mult de două băuturi pe zi pentru bărbați și nu mai mult de o băutură pe zi pentru femei. Consumul de prea mult alcool poate crește nivelul de grăsimi trigliceridice în sânge și poate duce la afecțiuni, cum ar fi: hipertensiune arterială (hipertensiune arterială), fibrilație atrială

Pierderea excesului de greutate corporală poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol. Pentru a slăbi, iată câteva sfaturi.

Încercați să faceți modificări dietetice sănătoase și concentrați-vă pe controlul porțiunilor.
Încercați să alegeți proteine ​​slabe, cereale integrale, fructe și legume. Încercați să limitați grăsimile nesănătoase, alimentele procesate și gustările cu zahăr. Încercați să adăugați mai multă activitate fizică la rutina săptămânală pentru a crește arderea caloriilor, astfel încât numărul de calorii pe care le consumați este mai mic decât numărul pe care îl ardeți.