Home > Diverse > Lifestyle > Sfaturi pentru un somn liniștit de care ai nevoie! Nopțile albe vor fi o amintire
Lifestyle

Sfaturi pentru un somn liniștit de care ai nevoie! Nopțile albe vor fi o amintire

Sfaturi pentru un somn liniștit de care ai nevoie! Nopțile albe vor fi o amintire

Nopțile fără somn, în care fiecare oră care trece ne apasă și ne umple de frustrare, sunt foarte nocive pentru sănătatea noastră. Fără odihnă ne este aproape imposibil să funcționăm corespunzător și să fim productivi, iar viața noastră devine un cerc vicios care pare fără scăpare. Cu siguranță, pandemia, restricțiile și lipsa de socializare și-au lăsat puternic amprenta noastră în ultimul an, așa că tot mai mulți dintre noi acuză că suferă de insomnii, care le fac existența un calvar.

Înainte de a apela la serviciile unui terapeut sau la ajutorul somniferelor, cel mai bine este să încercăm să vindecăm această problemă pe cale naturală. Uneori, chiar rutina noastră de zi cu zi este de vină pentru faptul că nu putem dormi, însă acest lucru poate fi rezolvat în niște pași simpli, pe care îi vom prezenta în cele ce urmează.

1. Fă mișcare

Niciodată nu ar trebui să subestimezi efectele pozitive pe care mișcarea le are asupra corpului tău. Conform cercetărilor, exercițiile ajută la producerea hormonilor necesari pentru un somn liniștit, cum ar fi melatonina. Astfel, vei adormi mai repede și te vei bucura de odihnă.

2. Patul ar trebui să fie doar pentru somn și relaxare

Chiar dacă este tentant să stai toată ziua în pat, mai ales atunci când studiezi sau muncești de acasă, ar trebui să ai un spațiu special desemnat pentru aceste activități. Creierul tău nu va mai face diferența dintre locul de odihnă și locul de lucru, așa că te vei simți agitat și nu te vei odihni.

3. Stai departe de ecrane și televizor înainte să dormi

Deși avem impresia că un serial sau câteva ore petrecute pe rețelele de socializare ne pot relaxa, aceste activități ne fac mai mult rău decât am crede. Înainte de somn este recomandat să stai pe întuneric și în liniște, iar dacă simți nevoia să te distragi, încearcă să citești.

4. Creează-ți o rutină de somn

Corpul nostru funcționează perfect atunci când respectă o rutină, iar somnul nu ar trebui să fie excepție de la acest lucru. Stabilește o oră la care să te pui în pat, precum și anumite activități pe care să le faci înainte de somn. În mai puțin de 21 de zile vei căpăta un obicei, iar corpul tău va adormi fără probleme după un anumit timp.

5. Evită alcoolul și cafeina înainte de somn

Alcoolul și cafeina au un efect stimulant asupra noastră, așa că înainte de somn ar trebui evitate. Atunci când vrem să dormim trebuie să fim relaxați, așa că orice aliment care ne face să avem energie ar trebui evitat.

Raportează o greșeală

Urmatorul text selectat o sa fie trimis editorilor nostri: