Monden > Divertisment > Lifestyle > Simți că treci printr-un episod de anxietate? Iată cum poți trece cu bine peste acest moment neplăcut!
Lifestyle

Simți că treci printr-un episod de anxietate? Iată cum poți trece cu bine peste acest moment neplăcut!

Simți că treci printr-un episod de anxietate? Iată cum poți trece cu bine peste acest moment neplăcut!

Atacurile de panică cauzate de instalarea stării de anxietate au crescut din ce în ce mai mult în ultimii ani. Specialiștii au declarat că începând cu 2017, anxietatea a fost văzută ca cea mai comună problemă a oamenilor din acest secol, o mulțime de studii efectuându-se pentru a se stabili cu exactitate cum pot fi depășite momentele acestea de criză.

Anxietatea este o stare care apare de obicei în cele mai potrivite momente. Individul ajunge să aibă o mulțime de gânduri legate de tot ceea ce se află în jurul său, iar asta poate provoca atacuri mari de panică.

În astfel de momente există posibilitatea ca acesta să se poată controla și să își revină relativ repede, însă, uneori este nevoie de intervenția unui psiholog sau a unui terapeut pentru a reuși să depășească astfel de momente.

Unele persoane aleg să privească anxietatea ca pe ceva bun, deoarece în astfel de momente încearcă să descopere care sunt problemele ce nu îi dau pace.

Fie că este vorba despre relații eșuate, un loc de muncă care îți aduce o mulțime de lucruri negative în viață sau relațiile cu cei din jurul tău, anxietatea te va face să îți reanalizezi toate astea și să încerci să îți dai seama care sunt, de fapt, problemele reale.

Cum scapi de atacul de anxietate cu metoda celor 5 simțuri?

Unii psihologi recomandă să vedem momentele acestea de anxietate ca pe niște energii negative ce ajung să circule prin tot corpul nostru. Acestea pornesc de la picioare și ajung la cap, unde se instalează imediat și ne dau impresia că suntem rupți de realitate. Tocmai din acest motiv s-a inventat metoda celor 5 simțuri, care te va ajuta să revii cu picioarele pe pământ imediat.

  • Pasul 1: Trage adânc aer în piept în timp ce închizi ochii și începi să numeri până la 3, apoi deschide ochii și dă tot aerul afară.
  • Pasul 2: Încearcă să identifici în cel mai scurt timp 5 lucruri pe care le poți vedea, 4 sunete pe care le poți auzi, 3 obiecte pe care le poți atinge, 2 mirosuri diferite și un lucru pe care îl poți gusta.

Cel mai important lucru în momentul în care începi să experimentezi o astfel de stare este să nu te sperii prea tare, deoarece este normal ca uneori sentimentele și trăirile tale să iasă la suprafață sub diferite forme. Încearcă să analizezi de unde pornește totul și vei vedea ca lucrurile se vor stabili singure după.