Home > Diverse > Sănătate > Un sortiment de pâine te poate ajuta să slăbești
Sănătate

Un sortiment de pâine te poate ajuta să slăbești

paine
Foto: Pexels.com / Marta Dzedyshko

Sunt foarte multe persoane pentru care pâinea reprezintă un aliment de neînlocuit la fiecare masă. În aceste cazuri, nutriționiștii recomandă pâinea integrală. Aceasta are multiple beneficii și ajută persoanele care vor să țină un regim special pentru a scăpa de kilogramele în plus.

Pâinea integrală nu este o problemă pentru alimentație

Așadar, nu trebuie să te gândești să renunți la pâine dacă vrei să slăbești. Poți mânca în continuare orice fel de mâncare în care vrei să incluzi acest aliment fără să crezi că acest lucru va duce la kilogramele în plus. Procesul de slăbire nu face referire la înfometare, ci la a consuma calorii mai puține decât se ard. Așadar, alegerea alimentelor este una foarte importantă dacă vrei să duci la îndeplinire scopul de a slăbi corect și sănătos. Pâinea integrală este de cele mai multe ori recomandată în dietă de către nutriționiști.

Deși este mai bună decât pâinea albă, aceasta nu poate fi consumată în cantități mari. Maxim două felii de pâine pe zi sunt mai mult decât potrivite. Dimineața, pâinea poate fi prăjită, consumată cu unt light, cu dulceață sau gem. La prânz pâinea poate fi consumată tot prăjită, consumată cu supe sau cu legume coapte, însă nu este recomandat consumul ei pe timpul serii. Și crutoanele din pâine integrală, făcute acasă, pot fi adăugate la supă.

Schimbările alimentare influențează grăsimea viscerală, un tip de grăsime care se regăsește în zona abdominală, în jurul organelor. În acest sens, poți înlocui pâinea albă cu cea integrală.

paine integrala

Foto: Pexels.com / Taryn Elliott

Pâinea integrală ajută la eliminarea grăsimii viscerale, conține nutrienți importanți, fibre, vitamina B, niacină, tiamină și acid folic, zinc, fier, mangan, multiple proteine și antioxidanți.

Pâinea integrală scade riscul de apariție a bolilor cardiovasculare, scade riscul de accident vascular cerebral, reduce riscul obezității, a diabetului de tip 2, sprijină digestia sănătoasă, reduce inflamațiile cronice, reduce riscul de cancer și reduce riscul de moarte prematură.

Dacă vrei să faci pâine integrală acasă, iată o rețetă ușoară

Ai nevoie de 400 de grame de făina integrală, 500 de grame de făină albă, 650 de mililitri de apă, o linguriță de zahăr, 2 lingurițe de sare, 25 de grame drojdie proaspătă. Aluatul obținut se lasă la crescut o oră, se frământă iar și se mai lasă încă zece minute la odihnit. Ulterior, aluatul le pune în tavă, pe hârtie de copt. Se coace o oră la 180 de grade, iar apoi se scoate și se poate consuma atât caldă, cât și rece.

Notă redacție: Informațiile din acest articol nu înlocuiesc sfaturile unui medic și nici alte tratamente recomandate de specialiști!