Lifestyle

Vitamina C: care sunt cele mai bune alimente și de câtă ai nevoie pe zi

Vitamina C: care sunt cele mai bune alimente și de câtă ai nevoie pe zi

Ghidul dvs. pentru alimentele bogate în vitamina C pentru a include în dieta dvs. și pentru a vă sprijini sistemul imunitar.

Menținerea unui sistem imunitar puternic este esențială pentru combaterea răcelii, gripei și germenilor. Cu toții știm asta de ceva vreme acum – este motivul pentru care ne adresăm automat la comprimate efervescente de portocale sau începem să mâncăm citrice de îndată ce începem să ne simțim puțin rău.

Dar este vitamina C cea care funcționează cu adevărat în aceste remedii. Este un nutrient esențial care ajută la creșterea și repararea celulelor noastre, „se acumulează în celulele imunitare pentru a vă ajută să luptați împotriva infecțiilor”, explică nutriționistul Cheryl Telfer. Vitamina C este, de asemenea, un „antioxidant”, deoarece poate repara celulele care au fost deteriorate.

Nu este de mirare că ne face să ne simțim atât de bine.

De câtă vitamina C avem nevoie într-o zi?

Doza recomandată de vitamina C este de 40 mg pe zi, dar specialiștii spun că orice doză sub 1000 mg pe zi este sigură.

„Aș recomanda să fiți în concordanță cu aportul dvs., mai degrabă decât să vă concentrați asupra acestuia doar atunci când sunteți bolnav. Dacă nu vă simțiți bine, vă puteți ridica ușor doza, dar prea mult poate provoca diaree și dureri de stomac ”, spune Cheryl.

Alimente bogate în vitamina C

„Este posibil să obținem toată vitamina C de care avem nevoie în dieta noastră. Cu toate acestea, nu se păstrează foarte bine în unele alimente, astfel încât cu cât alimentul a fost ales mai mult și atunci când gătim anumite alimente, acestea pot pierde o parte din vitamină ”, spune Cheryl.

Cea mai bună metodă de combatere este aceea de a obține o mare varietate de fructe și legume proaspete. Cele mai bogate în vitamina C includ:

  • Kale, care poate avea 18mg pe cană
  • Ierburi proaspete, precum pătrunjelul și cimbru
  • Citrice, precum portocalele și lămâile
  • Ardei, în special soiuri galbene și portocalii, care pot avea până la 137mg per legumă
    Coacăze negre, cu 100g conținând în jur de 180 mg

Deoarece vitamina C este absorbită și eliminată de organism foarte repede, este mai bine să-ți elimini aportul pe parcursul zilei pentru a asigura un nivel ridicat de nutrienți, în mod constant.

Asocieri alimentare cu vitamina C

Vitamina C ajută la absorbția fierului, așa că poate fi util să consumi împreună alimente bogate în ambii nutrienți. Carnea cu legume sau o portocală cu câteva pătrate de ciocolată neagră este suficientă pentru a vă ajuta să creșteți nivelul de fier împreună cu vitamina C – și un combo destul de delicios și pentru desert.

În esență, trebuie să ne asigurăm că dieta noastră include toți nutrienții diferiți care să se susțină reciproc odată cu corpurile noastre. Este vorba esențial, despre o abordare holistică.