Sănătate

12 obiceiuri simple pentru a vă îmbunătăți, în mod natural, sistemul imunitar

12 obiceiuri simple pentru a vă îmbunătăți, în mod natural, sistemul imunitar

Ceea ce mănânci, atitudinea ta și cantitatea de exerciții fizice pe care le faci pot juca toate un rol extrem de important în consolidarea sistemului imunitar și prevenirea bolilor.

Să chicotiți

Râsul este un truc pentru a vă stimula sistemul imunitar, împreună cu starea de spirit. Crește nivelul de anticorpi din sânge și cel al globulelor albe din sânge care atacă și omoară bacteriile și virusurile. De asemenea, crește numărul de anticorpi din mucusul produs în nas și căile respiratorii, punctele de intrare pentru mulți germeni.

Cântă-ți drumul sănătos

Un studiu al unui cor german a dezvăluit cum cântatul activează splina, contribuind la creșterea concentrațiilor de sânge ale anticorpilor și la stimularea sistemului imunitar. Dacă cântatul în grup nu este pentru tine, interpretează-ți melodiile preferate în duș – chiar și doar ascultarea muzicii are în general câteva avantaje mari pentru sănătate.

Alegeți grăsimile prietenoase

Unele grăsimi sunt esențiale pentru construirea celulelor și pentru producerea prostaglandinelor, compuși asemănătoari hormonilor care ajută la reglarea răspunsului sistemului imunitar la infecții, cum ar fi modul în care reacționează, făcând globule albe care combat invadatorii. S-a constatat că sportivii italieni, în dietele cu conținut scăzut de grăsimi, au un nivel scăzut ale acestor celule. Secretul pentru cum să-ți crești sistemul imunitar? Alege-ți grăsimile cu grijă. Alegeți mai degrabă grăsimi vegetale nesaturate decât cele saturate din  alimentele de origine animală, care reduc capacitatea celulelor albe din sânge de a distruge bacteriile. Și evitați grăsimile trans, grăsimile fabricate etichetate drept „hidrogenate” sau „parțial hidrogenate”. Adesea găsite în alimente procesate și produse coapte, acestea pot interfera cu sistemul imunitar.

Stai departe de zahăr

Doar 10 lingurițe de zahăr – cantitatea din două cutii de 12 uncii de suc cu acid sau limonadă carbogazoasă – afectează capacitatea celulelor albe din sânge de a dezactiva sau a ucide bacteriile. Optați în schimb pentru un îndulcitor natural, cum ar fi unul fabricat din planta de ștevie pentru a stimula sistemul imunitar. Încercați să limitați alternativele fără calorii, cum ar fi aspartamul.

Sărbătoare peștelui

Peștii gras, cum ar fi sardinele, heringul și macroul conțin proteine – esențiale pentru construirea celulelor care stimulează sistemul imunitar – și acizii grași numiți omega-3, care reglează funcția sistemului imunitar. Când corpul este atacat, inflamația acută este primul răspuns al organismului. Dar omega-3 scade producția de compuși inflamatori și crește producția de antiinflamatori, ajutând astfel recuperarea și chiar suprimă creșterea celulelor canceroase. În studiile clinice, s-a descoperit că omega-3 activează părți ale sistemului imunitar care opresc activitățile celulelor atacate odată ce treaba lor este terminată.

Faceți loc ciupercilor

Ciuperca reishi rară este apreciată în Orientul Îndepărtat de mai bine de 2.000 de ani. Experții știu acum că această ciupercă stimulează producerea de celule T – celule albe din sânge implicate în protejarea organismului de infecții. Crește nivelul de substanțe care consolidează răspunsul imun. Și promovează somnul și reduce stresul suprimând producția de hormoni stimulant adrenalina.

Mănâncă mai multe citrice

Vitamina C, care se găsește în concentrații mari în portocale, lămâi, limes și grapefruit, stimulează activitatea fagocitelor (celulele care înglobează și digerează bacteriile) în sânge. Organismul nu poate stoca vitamina C, de aceea trebuie să consumați în fiecare zi pentru a vă stimula sistemul imunitar.

Mișcă-te

Un alt mod excelent de a vă stimula sistemul imunitar? Mișcarea. Sistemul dumneavoastră imunitar răspunde la exerciții fizice producând mai multe celule din sânge care atacă invadatorii bacterieni. Și cu cât exercițiul este mai regulat, cu atât schimbările devin mai îndelungate. Cercetările arată că persoanele care fac mișcare în mod moderat în cinci sau șase zile pe săptămână au jumătate din cât mai multe răceli și dureri în gât ca oamenii care nu. Ai nevoie de mai multă motivație?

Dar odihnește-te și tu

Moderația este cheia. Dacă lucrați intens timp de 90 de minute, producția de celule de combatere a germenilor numite macrofage scade temporar, crescând riscul de infecție. Așadar, includeți întotdeauna o mulțime de zile de recuperare în programul de pregătire pentru a păstra sănătatea sistemului imunitar.

Migdalele

Pentru a ajuta la eliminarea infecțiilor virale, faceți 3 uncii de migdale parte din dieta dvs. zilnică, dar păstrați pielea aceea lemnoasă. Cercetătorii italieni care studiază virusurile herpetice care provoacă răni la răceală au descoperit că un produs chimic din pielea de migdale îmbunătățește capacitatea globulelor albe de a detecta virusurile; ei au descoperit că substanța chimică ar putea ajuta, de asemenea, să prevină răspândirea unui virus pe tot corpul. Adăugați o mână de migdale în cerealele sau fulgii de ovăz de dimineață pentru a vă stimula sistemul imunitar și a menține virușii la distanță.

Nu te lăsa înghețat

Mama avea dreptate: ai mai multe șanse de a avea o infectie dacă – în special vorbim despre extremități – îți este frig. Într-un studiu, 90 de persoane și-au ținut picioarele într-un vas cu apă rece timp de 20 de minute și același număr și-au pus picioarele într-un recipient gol pentru o perioadă similară de timp. Cinci zile mai târziu, 20% dintre persoanele cu picioare din apa rece au dezvoltat răceli, comparativ cu 9% dintre cei ale căror picioare au rămas calde. Având extremități reci pare să reducă furnizarea de globule albe, prima linie de apărare a sistemului imunitar împotriva invadatorilor.

Faceți față infecțiilor cu legume

Usturoiul și ceapa din supă, tocănițele și alte feluri de mâncare, sunt ambele surse de substanțe antivirale puternice care îți pot spori rezistența la infecție. O mulțime de alte legume pot adăuga o armură împotriva infecțiilor, inclusiv morcovii și cartofii dulci. Sunt bogați în beta-caroten, care are o acțiune antiinflamatoare și crește rata la care sunt produse globule albe din sânge. Alți aliați puternici includ ardeii chili, care subțiază mucusul nazal; ciuperci shiitake, care ajută la producerea de celule albe din sânge; și ghimbir, care contracarează inflamația.