Sănătate

8 remedii naturale pentru sindromul de oboseală cronică

Sindromul de oboseală cronică depășește oboseala generală și vă strică zilele, starea și energia. Iată care sunt cele mai bune opțiuni naturale pentru tratarea acestei afecțiuni de sănătate, adesea neînțelese.

Valeriana

Ia de la 600 și până la 900 miligrame dintr-un extract de valeriană standardizat la 0,4 la sută acizi valerinici cu o oră înainte de culcare. Valeriana vă ajută să vă dormiți bine, ceea ce ajută și la combaterea oboselii. Pentru a trata sindromul de oboseală cronică (SOC), luați ierburi noaptea, timp de cel puțin două luni.

Suplimente verzi

Produse precum Emerald Green și Synergy conțin verdeață pudră, de obicei sub formă de ierburi (cum ar fi grâu sau orz) și legume verzi, cum ar fi spanacul. Multe dintre aceste suplimente conțin echivalentul antioxidant a șase sau mai multe porții de fructe și legume. Deși cercetătorii nu au studiat utilizarea lor la persoanele cu SOC, găsim că ajută la susținerea sistemului imunitar și la protejarea împotriva daunelor antioxidante care adesea contribuie la oamenii ce suferă de oboseală cronică. Luați una sau trei comprimate pe zi sau cinci miligrame de produs pudră amestecate în suc sau un shake, timp de cel puțin trei luni.

Extract de licorice

Unele persoane cu SOC tind să aibă tensiune arterială anormal de scăzută. Dacă sunteți unul dintre ei, iar simptomele dvs. includ în principal oboseala – fără durere – acest supliment poate ajuta la nivelul de energie. Planta conține un compus antiinflamator care crește nivelul de sodiu în sânge, ceea ce duce de obicei la o tensiune arterială mai mare. Ia 500 de miligrame, de două-trei ori pe zi.

Ginseng siberian

Ginsengul, considerat o plantă „tonică”, vă poate ajuta la oboseală, mai ales dacă este slab. Într-un studiu, pacienții cu SOC, cu o oboseală ușoară, care au luat ginseng siberian zilnic, timp de 4 luni, au raportat mai puțină oboseală, o stare care s-a îmbunătățit mai repede decât cei care au luat un placebo. Cei cu oboseală severă, cu toate acestea, nu a prezentat nicio îmbunătățire a oboselii, deși au raportat mai puțină depresie. Ia 400 până la 500 miligrame de extract standardizat conținând 2,24 miligrame de eleutherozide combinate B și E zilnic.

Ginkgo

Această plantă poate îmbunătăți concentrația și vigilența, stimulând fluxul de sânge către creier. Deoarece este un antioxidant, poate ajuta și la protejarea mușchilor din afectarea oxidativă care contribuie la durerea musculară în SOC. Luați de la 80 până la 120 de miligrame de două ori pe zi dintr-un produs standardizat la 24% procente flavonoide și șase până la 7% procente lactone.

Coenzima Q10

Persoanele cu SOC pot să nu producă suficientă adenosină trifosfat (ATP), moneda energetică a celulelor corpului. Când nivelurile de ATP scad prea mult, te simți obosită. Coenzima Q10 va ajută corpul să producă mai mult ATP. Este, de asemenea, un antioxidant, astfel încât îți poate stimula imunitatea și îți poate ameliora durerea musculară. Într-un studiu realizat pe 155 de persoane cu SOC, acest supliment le-a crescut capacitatea de exercițiu – semn că au mai multă energie. 69% dintre cei care au luat suplimentul au raportat, de asemenea, îmbunătățiri la o serie de alte simptome în cele 6 luni de consum. Luați 100 de miligrame zilnic sau 60 de miligrame de două ori pe zi.

Acizi grași esențiali

Persoanele cu SOC tind să aibă niveluri scăzute de acizi grași esențiali, care sunt importante pentru reducerea inflamației și stimularea imunității. Într-un studiu realizat, oamenii care au suplimentat alimentația și cu acizi grași esențiali au prezentat mai puține simptome după opt și până la 12 săptămâni. Luați fie două grame ulei de pește și două grame ulei de in, fie patru grame dintr-o combinație de ulei de primbră de seară și ulei de pește.

Melatonina

Pentru a vă ajuta să dormiți noaptea, luați 1 – 3 miligrame melatonină cu o oră înainte de culcare în locul sau în plus față de valeriană. Deși nu există studii privind utilizarea sa pentru SOC, alte cercetări au descoperit că acest supliment poate îmbunătăți ciclurile somn-veghe, cât și nivelul de energie la lucrătorii pe ture și la persoanele care suferă din cauza diferenței de fus orar.