Monden > Diverse > Sănătate > Alimente sănătoase pentru inima ta
Sănătate

Alimente sănătoase pentru inima ta

Alimente sănătoase pentru inima ta

Există multe lucruri pe care le poți face pentru a-ți menține inima sănătoasă și fără boli. Poți programa un control anual la medicul cardiolog, poți face exerciții fizice, poți renunța la fumat sau poți lua măsuri pentru a reduce nivelul de stres din viața ta. Toate aceste lucruri pot avea un efect pozitiv asupra sănătății inimii. Dar una dintre cele mai simple schimbări ale stilului tău de viață, este să fii atent la ceea ce mănânci.

Aproape 6 milioane de oameni trăiesc în prezent cu insuficiență cardiacă, și aproximativ jumătate dintre aceștia vor muri în termen de 5 ani de la punerea diagnosticului. Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) avertizează: consumul de alimente bogate în grăsimi, colesterol sau sodiu poate fi foarte rău pentru inimă. Deci, atunci când se iau măsuri pentru a minimiza riscul bolilor de inima, dieta este un loc bun pentru a începe.

 Sparanghel

Sparanghelul este o sursă naturală de acid folic, care ajută la menținerea unui nivel bun de homocisteina în organism. Nivelurile ridicate de homocisteina au fost legate de un risc crescut de boli cardiace cum ar fi boala coronariană și accidentul vascular cerebral.

Fasole, mazăre, năut și linte

Fasole, mazăre, năut, și linte – toate pot reduce semnificativ nivelurile de lipoproteine cu densitate scăzută (LDL) sau „colesterol rău.” Ele conțîn, de asemenea, fibre, proteine, și polifenoli antioxidanți. Toate acestea au efecte benefice asupra inimii și a sănătății generale.

Fructe de pădure

Fructele de pădure sunt pline de polifenoli antioxidanți, care ajută la reducerea riscului de boli de inimă. Fructele de pădure sunt o mare sursă de fibre, acid folic, fier, calciu, vitamina A, și vitamina C.

Broccoli

Unele studii sugerează că consumul regulat de broccoli poate reduce nivelul colesterolului si previne bolile de inimă.

Semințe de chia și semințe de in

Aceste semințe sunt o sursă pe bază de acizi grași omega-3 și acid alfa-linolenic. Omega-3 are multe efecte benefice, ajutând la scăderea nivelului de trigliceride și colesterol. De asemenea, reduce tensiunea arterială și minimizează acumularea de plăci grase în artere. Omega-3 scade riscul de tulburări care pot duce la atac de cord, tromboză și aritmii.

 

 

 

Ciocolată neagră

Ciocolată neagră este un exemplu rar de aliment care are un gust uimitor și este bun pentru sănătate (cu moderație). Oamenii de știință cred că ciocolata neagră are beneficii protectoare împotriva aterosclerozei, care este atunci când placa se acumulează în interiorul arterelor, crescând riscul de atac de cord și accident vascular cerebral. Ciocolata neagră pare să prevină două dintre mecanismele implicate în ateroscleroză: rigiditatea arterelor și aderența celulelor albe din sânge, care se produce atunci când celulele albe se lipesc de pereții vaselor de sânge.

Pește bogat în omega-3

Persoanelor care au boli de inimă sau sunt predispuse, li se recomandă să-și crească aportul de omega-3 prin consumul de pește. Acest lucru se datorează faptului că scade riscul bătăilor anormale ale inimii și încetinesc creșterea plăcii în artere. Potrivit American Heart Association (AHA), ar trebui să mănânci o porție de pește gras – somon, macrou, hering, păstrăv de lac, sardine sau ton alb – cel puțin de două ori pe săptămână.

Nuci

Migdalele, alunele, nucile pecan, fisticul și nucile sunt toate opțiunile de nuci sănătoase pentru inimă. Aceste nuci sunt pline de proteine, fibre, minerale, vitamine, și antioxidanți. La fel ca peștele și semințele de in, nucile conțin acizi grași omega-3, făcându-le o gustare sănătoasă pentru inimă.

Ficat

Dintre toate organele, ficatul este cel mai nutritiv. Ficatul conține acid folic, fier, crom, cupru, și zinc, care cresc nivelul hemoglobinei din sânge și ajută la menținerea sănătatii inimii.

Fulgi de ovăz

Deoarece fulgii de ovăz sunt bogați în fibre solubile, aceastia pot ajuta la reducerea riscului de boli de inimă. Cercetătorii au concluzionat că produsele pe bază de ovăz reduc semnificativ LDL și colesterolul, fără efecte adverse.

 

Spanac

Puteți ajuta inima să aibă un ritm cardiac sănătos prin consumul regulat de alimente care conțin magneziu. Spanacul este una dintre cele mai bune surse de magneziu, iar consumul alimentului preferat de Popeye este asociat cu o serie de beneficii pentru sănătate.

Roșii

Roșiile au o mulțime de nutrienți care ne ajută să ne menținem inimile sănătoase. Sunt pline de fibre, potasiu, vitamina C, acid folic și colină, toate sunt bune pentru inimă. Potasiul este bun pentru mușchi și oase. Ajută la prevenirea și formarea pietrelor la rinichi.

Legume

Legumele sunt sărace în grăsimi și calorii, dar bogate în fibre, minerale și vitamine. O cantitate sănătoasă de legume în dietă poate ajuta la menținerea greutății și a tensiunii arteriale în limite normale.